moshaverrkhob
moshaverrkhob

با نگاهي اجمالي به آمار طلاق در ايران و راهرو هاي دادگاه خانواده مي توان به اين موضوع پي برد كه بيشتر آمار طلاق ها مربوط به ازدواج ناموفق و عدم شناخت كافي بوده و در ادامه مهريه هاي سنگين است كه مشكلات خانوادگي را شديد كرده و نهايتاً باعث اين مي شود كه يا مردان به زندان افتاده و يا زنان را از خوشبختي باز دارد.

اصلاً چرا مهريه؟

مهريه در اسلام از زمان هاي گذشته به عنوان يك سنت وجود داشته و به نوعي تضمين كننده خوشبختي خانم ها بوده است.شايد در آن زمان درمقابل تمامي قوانيني كه به نفع مردان وجود داشت، وجود چنين قانوني به نفع زنان بسيار جالب به نظر مي رسيد اما به واقع چنين قانوني علاوه بر اينكه تضمين كننده خوشبختي خانم ها نبوده بلكه ميزان بزهكاري و افراد زنداني را در ايران بالا برده و خود تبديل به يك مشكل شده است شايد اگر قرار بود حقوق زن و مرد با هم برابر شود دادن حق طلاق به زنان هم بهترين راهكار بود اما جدا از اين مسائل قانونگذاران به اين نتيجه رسيدند تا با اضافه كردن حق انتخاب و بندي در عقدنامه با اين حق كه زوجين به اين نتيجه برسند كه مهريه عندالمطالبه بوده و يا عندالاستطاعه به نوعي بار مهريه سنگين را برداشته اند اما وجود اين قانون هم نتوانسته است انتظارات را برآورده كند.

مهريه عندالاستطاعه چيست؟

درواقع روشي است كه اگر زماني كار به طلاق كشيده شد خانم با درخواست مهريه خود بايد در حد توان شوهر از او مهريه گرفته و اگر مرد توانايي پرداخت را نداشت به صورت قسط بندي و يا روش هاي ديگر مهريه زن پرداخت شود اما از مزاياي اين روش عدم زنداني شدن مرد بوده و البته برخي اين را نقطه ضعفي ميدانند كه با اين روش آن حق مهريه از خانم ها گرفته شده است. اما آيا به واقع مهريه ضامن خوشبختي ميباشد؟! معلوم است كه خير! اين بحث ها همه و همه نمي تواند ضامن خوشبختي باشد بلكه تنها انتخاب درست و با دقت و داشتن هدف براي زندگي مي تواند ضامن خوشبختي دختران و پسران بوده و اصلاً كاري با مهريه ازدواج در اين ميان وجود ندارد البته گرچه همين بحث ها بر سر مهريه در جلسات خواستگاري اولين جرقه هاي اختلافات بين خانواده دختر و پسر را مي زند.

منبع:مشاوره ازدواج-مهريه و شرايط و ضوابط آن

امتیاز:
بازدید:
برچسب: مهريه، جلسه خواستگاري، طلاق،
موضوع:
[ ۲۰ آبان ۱۴۰۲ ] [ ۰۵:۰۸:۵۰ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی