moshaverrkhob
moshaverrkhob

آيا فرزند شما مدام از شرايط موجود شكايت مي كند؟ يك جاي كار هميشه مي لنگد بي توجه به اينكه شما چقدر در خانه تان تلاش مي كنيد. از غذايي كه براي ناهار آماده كرده ايد تا مدرسه وحشتناكي كه كودكتان را به آن فرستاده ايد، از قوانين ناعادلانه اين كه در خانه تان اجرا مي كنيد و تا هر چيزي كه در ميان است و در خانه اتفاق مي افتد. اگر شما مانند اكثر پدر و مادرها هستيد سعي مي كنيد به كودكتان بفهمانيد كه شرايط آن قدرها هم كه او فكر مي كند وحشتناك نيست. شما احتمالا بارها سعي كرده ايد او را قانع كنيد، قوانين خانه را براي او توضيح داده ايد و سعي كرده ايد به صورت منطقي او را توجيه كنيد. از مواضعتان دفاع كرده ايد تا بتوانيد شرايط را بهبود بخشيد.

بسياري از پدر و مادرها دوست دارند كه فرزندانشان بتوانند با آنها به راحتي صحبت كنند. آنها خود را به گونه اي نشان مي دهند كه آماده شنيدين نظرات مخالف هستند و اگر فرزندشان درباره مسئله خاصي احساس بي عدالتي مي كند بتواند آزادانه با آنها صحبت كند و مشكل خود را در ميان بگذارد. آنها فرزندانشان را تشويق مي كنند كه آزادانه عقايد خود را بيان كنند و از اين مسئله احساس ترس و يا نگراني نداشته باشند اما زماني كه اين نارضايتي ها و شكايات تقريبا كل روز شما را مي گيرد شما چه واكنشي نشان مي دهيد. چگونه مي توانيد اين نارضايتي ها را محدود كرده و كاهش دهيد؟

پاسخ به اين سوال آسان تر از چيزي است كه فكرش را بكنيد.
۱- سعي كنيد چيزي فراتر از مشكل را ببينيد.
سعي كنيد مسئله اي كه فرزند شما نسبت به آن احساس نارضايتي مي كند را به خوبي بشناسيد آن را بررسي كنيد و ريشه ي اصلي مشكل را بيابد. بررسي كردن مشكل و صحبت كردن با فرزندتان گاهي ممكن است حتي به درگيري و كشمكش بيانجامد. اما در اين شرايط سعي كنيد تمركز خود را بر روي احساسات فرزندتان قرار دهيد تا اينكه بخواهيد سريعا به دنبال راه حل باشيد و از موضع مقابل دفاع كنيد. مثلا اگر كودكتان با معلم خود در مدرسه مشكل دارد به او بگوييد شنيده ايم كه مدتي است راجع به اين مسئله ناراحتي آيا فكر مي كني نياز به استراحت داري يا اميدواري كه اين مشكل را حل كني؟ گاهي اوقات همين كه فرزندتان بتواند به راحتي و آزادانه راجع به احساساتش صحبت كند و محدووديتي در اينن كار نداشته باشد خود بخش زيادي از مشكل را حل مي كند. يكي از مزيت هاي اين روش اين است كه به فرندتان كمك مي كند كه بياموزد چگونه بايد به صورتي موثرتر به چالش ها و مشكلاتي كه با آن روبه رو مي شود پاسخ دهد.

 

عادلانه نيست! چگونه به اين افكار كودكان پايان دهيم
گاهي شما به يك “نفس راحت كشيدن” نياز داريد، اگر مجبور هستيد تمام روز را به شنيدن غر و لند هاي كودك بگذرانيد زمان خاصي را براي شنيدن اعتراضات اختصاص دهيد. براي ان كار شما مي توانيد زمان مشخص را براي شنيدن نارضايتي و اعتراضات فرزندتان اختصاص دهيد و ديگر مجبور نيستيد كه تمام طول روز نارضايتي هاي او را بشنويد. اين مسئله را جيمز لمان در كتاب مشكلات تغيير شكل يافته بيان مي كند. هر روز زمان مشخص را اختصاص دهيد مثلا ده دقيقه بعد از شام فرزند شما فرصت دارد كه درباره هر چيزي كه معترض است و يا ناراضي دارد، با شما صحبت كند، بنابراين تنها زماني كه او بتواند اعتراض كند در همين زمان مشخص است كه براي او تعيين كرده ايد و اگر در زماني غير از اين در طول روز شروع به شكايت كردن و نارضايتي كرد به او يادآوري كنيد كه الان زمانش نيست و نمي تواند اعتراض كند. هم چنين اگر او نارضايتي هاي خود را تا زمان مشخص شده فراموش مي كند به او كاغذ و خودكاري بدهيد تا آنها را يادداشت كند. براي بچه هاي كوچكتر مثلا نيز مي توانيد كوپن اعتراض تهيه كنيد مثلا سه يا چهار كوپن در روز و اگر آنها كوپن اعتراض خود را در يك روز تمام كردند ديگر نمي توانند اعتراض كنندو بايستي تا روز بعد صبر كنند.

منبع:كانون مشاوران ايران-مديريت شكايت كردن و غر زدن در بچه ها

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ ] [ ۱۱:۲۹:۱۸ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی