moshaverrkhob
moshaverrkhob

افسردگي در جامعه اكنون از حدود پنج درصد به يازده درصد افزايش يافته است.

اگر ما اقدامات لازم را انجام ندهيم، در سال هاي آينده شاهد افزايش خودكشي خواهيم بود.

درصد زيادي از جمعيت در كشور داراي يك سندرم روانشناختي هستند و نود تا نود و پنج درصد علل خودكشي مشكلات رواني است.

مسائل اجتماعي مي تواند سبب مشكلات روحي در افراد شود و بر نياز به يك محيط اجتماعي با اميد، سرزندگي و تنوع براي كاهش ميزان خودكشي تأكيد كرد.

در همه جوامع عوامل خودكشي وجود دارد و نود تا نود و پنج درصد علت خودكشي يك مشكل روانشناختي است و شايعترين علت افسردگي عوامل روانشناختي است.


افسردگي و احتمال خودكشي چگونه از بروز خودكشي جلوگيري كنيم؟
احساس بي نظمي و نااميدي در فرد
دكتر نوربلا اختلالات شخصيتي و اسكيزوفرني را در ميان ديگر موارد خودكشي بيان كرد و گفت كه يكي از عوامل مهم ديگر، خودكشي، احساس بي نظمي و نااميدي در فرد است.

در حال حاضر بيست و سه و چهل و چهار درصد جمعيت اين كشور داراي يك سندرم روانشناسي هستند و افزودند كه افراد پانزده تا بيست و چهار ساله ها و حتي كساني كه بيش از شصت و پنج سال دارند بيشتر به خودكشي فكر مي كنند، در برخي موارد به دليل تنهايي و افراد بيكار در فكر از خودكشي هستند.

به پزشك براي ساير بيماري ها رايج است، اما با اشاره به بيماران مبتلا به اختلالات رواني كه به پزشك مربوط مي شود، مربوط به يكسان است.

اين باعث نمي شود كه بيمار دچار يك پزشك شود و در نهايت منجر به خودكشي شود.

وي تاكيد كرد كه مسائل اجتماعي مي تواند علت مشكلات رواني در افراد باشد، تاكيد بر نياز به يك محيط اجتماعي با اميد، سرزندگي و تنوع براي كاهش ميزان خودكشي مهم است.

بازتاب خودكشي در رسانه ها به عنوان يك نگراني براي حل آسيب است ، مشكل اصلي ما اين است كه دلايل و امكان دسترسي به شرايط زندگي سخت و شديد را نمي دانيم.

افزايش فقر شهري و احتمال خودكشي
افزايش فقر شهري و افزايش نفوذ فقرا در دهه هاي اخير در كشور افزايش يافته است، اجاره در ايران موجب شده است كه شرايط جامعه بسيار دوقطبي باشد و اقليت غني افسانه اي و اكثريت محروم از تسهيلات در تجزيه و تحليل آسيب شناسي به خودكشي فكر كنند و بايد از حاشيه نشيني و سكونت غير رسمي تحليلي انجام شود.

اين آسيب اجتماعي در اين موارد رايج است، در حالي كه اضطراب، استرس و ناراحتي در جامعه رو به وخامت مي رود و خودكشي از اين مسائل خارج مي شود.

انتشار اين خبرها بايد همه مسائل را در نظر بگيرد و سلامت روان مردم را در نظر بگيرد، با اشاره به انتشار گسترده اي از خودكشي اخير در رسانه ها.

اخبار خودكشي هرگز نبايد با يك تيتر بزرگ منتشر شود و عكس از صحنه خودكشي در رسانه ها نبايد منتشر شود، به خصوص اگر خودكشي مربوط به افراد مشهور باشد، و افزود كه بايد در يك اپيدمي ايدئولوژي خودكشي را رسانه اي نكرد.

خودكشي يكي از مهمترين مسائل اجتماعي است، خودكشي علل مختلفي دارد و نمي توان گفت كه تنها افسردگي به آن منجر شده است، زيرا مسائل پيچيده مانند فقر، استرس اجتماعي، استرس و اضطراب همچنين مي تواند عوامل افسردگي منجر به خودكشي شود.

منبع:كانون مشاوران ايران-افسردگي و احتمال خودكشي / چگونه از بروز خودكشي جلوگيري كنيم؟

امتیاز:
بازدید:
برچسب: خودكشي، علائم افسردگي، افسردگي،
موضوع:
[ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ] [ ۰۷:۵۹:۱۴ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی