moshaverrkhob
moshaverrkhob

كمك به فرد مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه
اينكه يكي از از عزيزانتان اختلال استرس پس از سانحه رنج مي برد، طاقت فرساست. اما مراحل زير به شما كمك مي كند تا به دوست يا همسرتان كمك كرده و آن ها را به زندگي عادي و طبيعي بازگردانيد.

، دوست يا يكي از اعضاي خانواده شما به اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) شما را نيز تحت تاثير قرار مي دهد. زندگي با فرد دچار اختلال استرس پس از سانحه آسان نيست و آسيب ها

زندگي با كسي كه اختلال استرس پس از سانحه دارد
ابتلا شريك ي زيادي به روابط و زندگي خانوادگي مي زند.از سردي و بدخلقي عزيزتان آزار مي‌بينيد و هميشه سعي مي كنيد او را درك كنيد، چرا كه آن ها كمتر مي‌توانند محبت كنند و بي ثبات هستند. احساس مي كنيد كه زندگي شكننده و بي ثباتي داريد يا با يك غريبه زندگي مي كنيد. همچنين مجبور مي شويد سهم بيشتري از كارهاي خانه را بر عهده بگيريد و با نااميدي عزيزتان كنار بياييد.

علائم اختلال استرس پس از سانحه حتي منجر به از دست دادن شغل، سوء مصرف مواد و ساير مشكلاتي شود كه كل خانواده را تحت تأثير قرار مي دهد.

به ياد داشته باشيد كه فرد مبتلا به استرس پس از سانحه كنترلي روي رفتارهاي خود ندارد و نبايد رفتارهاي آن ها را به دل بگيريد يا ناراحتي هاي آن ها را به خودتان ربط دهيد. سيستم عصبي فرد مورد علاقه شما در حالت هوشياري دائمي «قفل» شده است و باعث مي شود كه دائماً احساس آسيب پذيري و ناامني كند يا مجبور شود بارها و بارها تجربه آسيب زا را دوباره مرور كند.

همۀ اينها منجر به عصبانيت، تحريك پذيري، افسردگي، بي اعتمادي و ساير علائم اختلال استرس پس از سانحه مي شود كه فرد مورد علاقه شما نمي تواند به سادگي آن ها را متوقف كند.

با اين حال، با حمايت مناسب از سوي شما و ساير اعضاي خانواده و دوستان، سيستم عصبي او به حالت عادي برمي گردد. با اين نكات به آن‌ها كمك كنيد تا از رويداد آسيب‌زا خارج شوند و زندگي مشتركتان را به حالت عادي بازگردانيد.

كمك به فرد مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه
نكته۱: حمايت اجتماعي ارائه دهيد
معمولاً افراد مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه از خانواده و دوستان كناره گيري مي كنند. آن ها احساس شرمندگي مي كنند، نمي خواهند سربار كسي باشند يا باور پيدا كرده اند كه ديگران متوجه احساسات آن ها نمي شوند.

اگرچه مهم است كه به حريم خصوصي عزيزتان احترام بگذاريد، اما آرامش و حمايت شما به او كمك مي كند بر احساس درماندگي، اندوه و نااميدي غلبه كند. در واقع، متخصصان بر اين باورند كه ارتباط چهره به چهره از سوي ديگران مهم ترين عامل در بهبود اختلال استرس پس از سانحه است.

اينكه چگونه عشق و حمايت خود را به بهترين شكل به فرد مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه نشان دهيد، هميشه آسان نيست. شما نمي توانيد فرد مورد علاقه خود را مجبور به بهبودي كنيد، اما مي توانيد صرفا با گذراندن وقت در كنار او، نقش مهمي در روند بهبودي او داشته باشيد.

به عزيزتان فشار نياوريد تا صحبت كند. براي افراد مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه صحبت در مورد تجربيات آسيب زا بسيار دشوار است. براي برخي حتي باعث بدتر شدن احساس آن ها مي شود. درعوض، به او آگاهي بدهيد كه اگر خواست حرف بزند، در كنارش هستيد كه گوش بدهيد. احساس همراهي و پذيرفته شدن از سوي شماست كه به فرد مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه آرامش مي‌دهد، نه لزوما صحبت كردن.

همراه عزيزتان كارهاي عادي و روزمره انجام دهيد، كارهايي كه ربطي به اختلال استرس پس از سانحه يا تجربه آسيب زا ندارد. فرد مورد علاقه خود را تشويق كنيد كه دوستاني داشته باشد، سرگرمي هايي را دنبال كند كه براي او لذت بخش است و به ورزش هايي مانند پياده روي، دويدن، شنا يا صخره نوردي بپردازد. با هم در يك كلاس تناسب اندام شركت كنيد، به رقص برويد يا يك قرار ناهار هفتگي با دوستان و خانواده داشته باشيد.

به جاي اينكه به او بگوييد چه كاري بايد انجام دهد، اجازه دهيد عزيزتان رهبري را بر عهده بگيرد. با اينكه افراد مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه مانند يكديگر نيستند. اما بيشتر آن ها به طور غريزي مي دانند كه چه چيزي باعث مي شود احساس آرامش و امنيت كنند. راهنمايي بگيريد كه چگونه مي توانيد به بهترين شكل عزيزتان را حمايت و همراهي كنيد.

استرس خود را مديريت كنيد
هر چه آرام تر و متمركزتر باشيد، بهتر مي توانيد به عزيزتان كمك كنيد.

صبور باشيد
بهبودي فرآيندي است كه زمان مي برد و اغلب با شكست‌هايي همراه است. نكته مهم اين است كه مثبت بمانيد و از همسر خود حمايت كنيد.

درباره اختلال استرس پس از سانحه آموزش ببينيد.
هر چه بيشتر در مورد علائم، اثرات و گزينه‌هاي درماني بدانيد، براي كمك به عزيزتان و درك آنچه كه او از سر مي‌گذراند، مجهزتر بوده و نگاه جامع تري به موضوع پيدا مي كنيد.

احساسات منفي را بپذيريد
وقتي كه در حال گذراندن شرايط هيجاني هستيد، براي تركيب پيچيده اي از احساسات آماده باشيد مانند، چيزهايي كه هرگز نمي خواستيد بشنويد. فقط به ياد داشته باشيد، داشتن احساسات منفي نسبت به اعضاي خانواده به معني دوست نداشتن آن ها نيست.

منبع:مركز مشاوره و روانشناسي مشاورانه-كمك به فرد مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۷ تير ۱۴۰۱ ] [ ۰۹:۲۸:۰۰ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی