moshaverrkhob
moshaverrkhob

دندان درآوردن نوزاد، زمان و علائم دندان درآوردن نوزاد

مادران بايد آموزش هاي صحيح و اصولي را در مورد نوزادان ياد بگيرند تا بتوانند سلامت نوزادشان را تضمين كنند. فرآيند رشد دندان و دندان درآوردن نوزاد يكي از مسائلي است كه بايد مادران اطلاعات كافي در اين خصوص داشته باشند تا بتوانند از بروز مشكلات جلوگيري كنند.

مادران بايد از انجام اقدامات هيجاني و غيراصولي خودداري كنند تا فرآيند رشد دندان نوزادان با مشكلي رو به رو نشود در اين شرايط بايد از مشاور كودك كمك بخواهيد تا اطلاعات لازم را در اختيار شما قرار دهد و شما را راهنمايي كند.

دندان درآوردن نوزادان
دندان در آوردن نوزادان با خارش لثه شروع مي شود. روند دندان درآوردن در نوزادان متفاوت مي باشد و بر اساس نظر دندانپزشكان روند دندان درآوردن در نوزادان ارثي مي باشد و برخي زودتر و برخي ديرتر دندان در مي آورند.

در اين شرايط مادران بايد اطلاعات خود را افزايش دهند و نكات لازم را بدانند و رعايت كنند تا در اين خصوص با مشكلات كمتري رو به رو شوند. در ادامه اين مقاله به بررسي اين نكات مي پردازيم:

ترتيب رشد دندان ها در نوزادان
ترتيب رشد دندان ها در نوزادان شبيه به هم نمي باشد در بسياري از نوزادان در ابتدا دو دندان پاييني يا دو دندان بالايي شروع به رشد مي كنند.

در برخي از آن ها ممكن است چند دندان به طور همزمان شروع به رشد كنند اما رايج ترين شكلي رشد دندان ها به تعداد كم يعني دو دندان در پايين يا دو دندان در بالا مي باشد.

علائم فيزيكي دندان در آوردن نوزاد
زماني كه نوزادان دندان در مي آورند با علائم فيزيكي رو به رو مي شوند كه در بسياري از نوزادان نشانه هاي زير ديده مي شود كه عبارت اند از:

خارش لثه
بي قراري در شب
تغيير موقت در رنگ مدفوع
تب
گريه كودك و بي وقت
تاول هاي خفيف تا كمي شديد در لثه
گونه هاي قرمز
بيرون ريزي آب دهان
التهاب
كاهش خارش لثه در نوزادان
بر اساس مطالبي كه بيان شده است نوزادان در دوران درآوردن دندان با علايمي رو به رو مي شوند و به گفته دندانپزشك متخصص آن ها درد زيادي را دريافت نمي كنند اما خارش لثه ها باعث ناراحتي و بي قراري آن ها مي شود.

خارش لثه ها احساس ناخوشايندي در آن ها به وجود مي آورد و اين مسئله باعث مي شود تا نوزادان اشيا را داخل دهانشان قرار داده و فشار دهند البته ژل هاي بهداشتي در داروخانه ها موجود مي باشد كه باعث كم شدن اين احساس ناخوشايند شده و در آرام كردن نوزاد نقش بسيار مهمي دارد و كمك كننده مي باشد.

منبع:كانون مشاوران ايران-دندان درآوردن نوزاد | زمان و علائم دندان درآوردن نوزاد

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۹ دى ۱۴۰۰ ] [ ۰۹:۰۹:۲۴ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی