moshaverrkhob
moshaverrkhob

يكي از بحث برانگيزترين مسائل در حيطه روانشناسي خانواده، ازدواج با فرد معلول مي باشد يكي از سوالاتي كه در كنار اين موضوع مطرح مي شود اين است كه حق ازدواج و تشكيل خانواده به عنوان يك انسان، براي فرد معلول تا چه اندازه مي باشد؟ بيشتر روانشناسان براي اين سوال پاسخ مشخص و ثابتي ندارند، البته نكته اي كه در اين جا اهميت دارد اين است كه افراد داراي نقص عضو يا معلوليت مشابه با افراد ديگر حق زندگي دارند.
در اين شرايط شما بايد توجه داشته باشيد كه قرار است شما چندين سال زندگي مشترك را تجربه كنيد و بايد بدانيد كه راه يافتن به بسياري از نيازها به سختي امكان پذير مي باشد، قبل از هر تصميم گيري بايد با مشاوره ازدواج صحبت كنيد و بعد از آن تصميم نهايي را بگيريد.
در اين مقاله به بررسي ابعاد مختلف ازدواج با افرادي كه دچار معلوليت هستند مي پردازيم.

مسائلي كه هنگام ازدواج با فرد معلول بايد در نظر داشته باشيد
زماني كه فرد داراي نقص عضو است و به شما پيشنهاد ازدواج مي دهد بايد به مسائلي كه در ادامه بيان مي كنيم دقت داشته باشيد، شما بايد بدانيد كه قرار است با فرد به مدت چندين سال زندگي كنيد و به همين دليل بايد همه جوانب را براي انتخاب همسر مناسب و ضروري است را در نظر بگيريد و ابتدا معيارهاي انتخاب همسر مناسب را مطالعه كنيد و بعد به مسائل زير توجه كنيد.


در ازدواج با معلولين به چه مسائلي بايد توجه كرد
ترحم كردن هنگام ازدواج با فرد معلول
اولين و مهم ترين چيزي كه با مشاهده ازدواج افراد داراي معلوليت و سالم به ذهن مي رسد اين است كه احتمال ترحم از جانب افراد سالم وجود داشته است، مسئله ترحم بسيار مهم است و بايد هر دو طرف آن را جدي بگيرند، در اين شرايط با خودتان صادقانه باشيد و بينديشيد كه آيا پاسخ شما از روي ترحم و دلسوزي مي باشد؟
در صورتي كه پاسخ به اين سوال به طور قطعي براي شما منفي نباشد بايد به اين نكته توجه داشته باشيد كه تمام عمر نمي توانيد با اين احساس در كنار همسرتان زندگي كنيد و بعد از مدتي نسبت به اين مسئله سرد خواهيد شد و بيشتر جنبه هاي منطقي در مقابل چشم هايتان نمايش داده مي شود، در اين شرايط آسيبي كه به طرف مقابل تان مي زنيد به مراتب شديد تر از يك پاسخ منفي در ابتداي راه است ضمنا توجه داشته باشيد كه طرف مقابل شما به عنوان يك انسان احتياجي به ترحم ندارد.
زماني كه شما به او پاسخ منفي بدهيد او شانس ديگري خواهد داشت كه ارتباط عاطفي با فرد ديگر برقرار كند شما در صورتي كه اجازه داشته باشيد براي خودتان تصميم بگيريد كه عمري را با ترحم در كنار فرد ديگري زندگي كنيد اما اجازه نخواهيد داشت فرد ديگري را وارد چنين شرايطي كنيد و به جاي او تصميم بگيريد.

استقامت در برابر ديگران در ازدواج با فرد معلول
در صورتي كه تصميم گرفته ايد كه با فردي كه داراي معلوليت است ازدواج كنيد بايد خود را براي نگاه ها و رفتارهاي نامناسب اطرافيان آماده كنيد، اين مسئله از جانب ديگران غيرمعمول مي باشد و آن ها احساسات و نظرات خود را به صورت مستقيم و غير مستقيم به شما گوشزد خواهند كرد و به اين نكته توجه كنيد كه فشار رفتارهاي ديگران بسيار شديد خواهد بود آيا شما قادر هستيد در مقابل تمامي اين فشارها همراه همسرتان باشيد و به خوبي از او حمايت كنيد؟


توجه به منافع ثانويه هنگام ازدواج با فرد معلول
فرد معلول ممكن است با توجه به منافع ثانويه به فكر ازدواج باشد، منافع ثانويه به اين معناست كه فرد بيمار به خاطر مشكلات جسمي و شرايط خاصش مورد توجه اطرافيان قرار گرفته و از معلوليتش استفاده مي كند تا به مقاصد خود برسد، در اين شرايط ممكن است طرف مقابل تان به دنبال اين باشد كه با توجه به شرايط جسمي اش با درخواست او موافقت كرده و در طول زندگي مشترك و موقعيت هاي مختلف از اين موضوع به نفع خود استفاده كند. در صورتي كه متوجه شديد طرف مقابل تان اين طور ويژگي دارد ابتدا بايد سعي كنيد كه اين ويژگي را از بين ببريد و بعد به ازدواج با او فكر كنيد تا تصميم درستي براي ازدواج بگيريد.

منبع:كانون مشاوران ايران-در ازدواج با معلولين به چه مسائلي بايد توجه كرد| ازدواج با معلولين

امتیاز:
بازدید:
[ ۱ آبان ۱۴۰۰ ] [ ۰۸:۵۰:۴۹ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی