moshaverrkhob
moshaverrkhob

مشاوره روابط زناشويي يكي از مواردي كه بسيار پر دغدغه بوده و همواره افراد در آن با مشكلات و دغدغه هاي متعددي مواجه مي شوند را مي توان مسائل زناشويي و روابط زناشويي دانست روابط زناشويي در واقع به تمامي فعل و انفعالاتي گفته مي شود كه در بين مرد به عنوان زن و شوهر اتفاق مي افتد و صرفاً نمي‌توان آن را روابط جنسي دانست.

۰۲۱۸۸۴۱۹۸۳۲

بلكه مجموعه ‌اي از روابط عاطفي جنسي و حتي اجتماعي و خانوادگي آنها را روابط زناشويي مي گويند كه بسيار مهم است افراد بدانند كه مي ‌توانند به راحتي با بهبود روابط زناشويي خود آينده اي بهتر را از هر جهت براي خود رقم بزنند.

۰۲۱۲۲۲۴۷۱۰۰

چرا كه مشكل در روابط زناشويي در هر كدام از زمينه هاي ياد شده مي تواند سبب به وجود آمدن دغدغه هاي بيشتري در ابعاد گوناگون زندگي انسان ها شود.

انواع مشكلات زناشويي

اگر بخواهيم انواع مشكلات را در روابط زناشويي مورد بررسي قرار دهيم بايستي بگوييم كه مشكلات مي ‌تواند موارد متعددي مانند مشكلات جنسي مشكلات عاطفي مشكلات خانوادگي و اخلاقي و رفتاري باشد كه به عنوان مهم ترين مشكلات افراد در مشاوره روابط زناشويي همواره از سوي زن يا مرد مطرح مي شود و در واقع افرادي كه به مشاوره روابط زناشويي مراجعه مي‌كنند.

روابط جنسي عاطفي و مشكلات اخلاقي و رفتاري را به عنوان مهم ترين و اساسي ترين دغدغه خود در روابط زناشويي عنوان مي‌كنند.

در ادامه به بررسي هر كدام از اين مشكلات و تأثير آنها بر روابط زناشويي مي‌پردازيم.
يكي از اساسي ترين مشكلات روابط زناشويي

اولين مشكل مهم و اساسي كه گريبان گير بسياري از زن و شوهرها و همسران مي شود را مي‌توان مشكلات جنسي دانست كه شايد اساسي ترين و پايه اي ترين موضوع مي باشد و مي تواند سبب به وجود آمدن مشكلات در ساير ابعاد زندگي مشترك نيز شود.

مثلا بسياري از افرادي كه به مشاوره روابط زناشويي مراجعه مي كنند مي گويند كه نمي دانند چگونه بايستي به خوبي همسر خود را در روابط جنسي اغنا و ارضا نموده تا او از اين موارد رضايت كافي را داشته باشد.

حتي بسياري از افرادي كه مراجعه مي كنند بيان مي كنند كه نمي دانند آيا همسرشان از رابطه جنسي با آنها راضي است يا خير.

در واقع عدم مشورت و صحبت در اين زمينه چنان نزد آنها پر رنگ است كه حتي نمي دانند كه طرف مقابل آنها به چه ميزان از روابط جنسي بين شان رضايت دارد و يا حتي رضايت دارد يا خير.

بنابراين صحبت كردن در اين زمينه ها و نيز بيان مشكلات و خواسته ها و نيازها از جانب طرفين مي‌توانند سبب بهبود اطلاع آنها نسبت به علاقه ها و نيازهاي طرف مقابل مهم شده و طبيعتا مي تواند روابط جنسي بهتري را براي آنها در آينده رقم بزند كه اين روابط بهتر مي‌تواند سبب به وجود آمدن اخلاق و روابط عاطفي مطلوب ‌تر نيز نزد آنها شده و به عنوان يك پايه زندگي آنها را محكم تر و موفق تر نمايد.

مشاوره حضوري آنلاين و تلفني مشاورانه
عدم برقراري روابط عاطفي در زندگي زناشويي

دومين مورد مهم و اساسي كه همواره خانواده‌ ها و همسران از آن به عنوان مشكلات مهم و اساسي خود ياد مي كنند را مي توان روابط عاطفي دانست در واقع در روابط عاطفي كه بيشتر مشكلات آن در بين جنس زن مشهود است و افراد نمي‌توانند به خوبي با يكديگر روابط عاطفي مناسبي برقرار نمايند و از آنجايي كه زن ها در اين موارد حساس تر هستند و نيازهاي عاطفي شديدتري دارند بيشتر تحت تأثير قرار گرفته و ممكن است از اين نظر بيشتر تحت فشار باشند و مشكلات بيشتري را به دوش بكشند.

بنابراين نياز است كه هر دو طرف به خصوص آقايان نسبت به نيازهاي عاطفي همسر خود اطلاعات كافي و لازم را داشته باشند.

بدانند كه چگونه بايستي به ارضا و پاسخگويي به نيازهاي عاطفي طرف مقابل اقدام كند تا از اين راه بتوانند روابط زناشويي و روابط مطلوب تري به صورت كلي با يكديگر داشته باشند.

چرا كه روابط عاطفي و روابط جنسي به نوعي مكمل يكديگر بوده و كامل كننده هم هستند.

اگر اين دو عنصر اساسي به عنوان اصول پايه به خوبي در زندگي مشترك رعايت شود ساير موارد نيز بهبود يافته و بسياري از مشكلات در روابط زناشويي و زندگي كاهش خواهد يافت و نياز به مشاوره روابط زناشويي نيز كمتر خواهد شد.
مشكلات اخلاقي و خلقي بين همسران

يكي ديگر از مشكلات مهم و اساسي كه همواره در مشاوره روابط زناشويي از سوي زنان يا مردان مطرح مي‌شود مشكلات اخلاقي و رفتاري يكي از طرفين و يا هر دوي آنهاست مشكلاتي مانند:

    بدگماني بدبيني بيش از حد و يا حتي خوش بيني بيش از حد
    عدم اجتماعي بودن
    خجالتي بودن و انزوا و عصبانيت و بد اخلاقي

ساير موارد اين چنيني از موارد بسيار مهمي هستند كه همواره به عنوان مشكلات مهم رفتاري و اخلاقي در يكي از طرفين ازدواج و يا هر دوي آنها مطرح مي شود كه اين مورد به دليل اهميت فراوان آن بايستي حتما پيش از ازدواج و در دوران نامزدي به خوبي مورد بررسي و تحقيق و تفحص طرفين قرار بگيرد تا آنها بتوانند به شناخت مطلوبي از طرف مقابل خود دست يافته و جهت ازدواج بي گدار به آب نزنند و با فردي كه فكر مي كنند.

براي ان ها مناسب است ازدواج كنند تا بتوانند ازدواج موفق تر و شاد تر را براي خود رقم زده و روابط زناشويي و عاطفي بهتري را تجربه نمايند.
انواع مشاوره روابط زناشويي

براي اين كه افراد بتوانند به راحتي مشاوره روابط زناشويي را انجام دهند انواع مشاوره ها در اين زمينه براي آنها در نظر گرفته شده است.
مشاوره حضوري براي مشاوره روابط زناشويي

مثل بسياري از افراد مشكل جدي دارند و همچنين از نظر وقت زمان كافي را براي حضور در مركز مشاوره دارند و ترجيح مي‌دهند تا به همراه همسر خود يا به تنهايي جهت مشاوره روابط زناشويي به صورت حضوري مراجعه نمايند تا بتوانند به خوبي از طريق ارتباط رو در رو با مشاور مورد نظر خود دغدغه ها و مشكلات خود را با بيان كنند.

از طرفي ممكن است افرادي زمان كافي براي انجام اين كار را نداشته باشند و يا از بيان مشكلات خود به صورت حضوري خجالت بكشند بنابراين افراد مي ‌توانند به راحتي از مشاوره روابط زناشويي به صورت تلفني و يا ساير روش هاي آنلاين بهره ببرند كه در اين روش ها افراد زمان بسيار كمتري را صرف كرده و همچنين از نظر اقتصادي نيز براي آنها مقرون به صرفه است.

مشاوره حضوري براي مشاوره روابط زناشويي- مشاورانه-خانواده شاد
مشاوره تفني و آنلاين براي مشاوره روابط زناشويي

چرا كه ممكن است فرد بخواهد از راه دور براي انجام مشاوره اقدام نموده و حضور پيدا كنند و بنابراين انجام مشاوره هاي تلفني و آنلاين از طريق شبكه هاي اجتماعي و يا سايت مركز مشاوره ما براي او بسيار مطلوب و دلخواه خواهد بود.

بنابراين افراد بايد توجه كنند كه با توجه به وضعيت خود از نظر زماني اقتصادي و ساير جنبه هاي شخصيتي كدام يك از انواع مشاوره هاي روابط زناشويي را انتخاب مي‌كنند و به انجام آن مبادرت مي ورزند.

۰۲۱۸۸۴۱۹۸۳۲

۰۲۱۲۲۲۴۷۱۰۰

۰۲۱۲۲۳۵۴۲۸۲

اگر در خانواده خود و يا در اطراف خود فردي را مي شناسيد كه با مشكلات در روابط زناشويي مواجه هست بايستي او را به انجام مشاوره روابط زناشويي هدايت نموده و تشويق كنيد تا با مشورت با مشاور مورد نظر در اين زمينه كه نسبت به تمامي ابعاد روابط زناشويي تسلط و آگاهي كافي را دارد فرد بتواند مشكلات خود را به خوبي درمان نموده و برطرف نمايد تا با داشتن روابط زناشويي بهتر با همسر خود بتوانند آينده اي بهتر را براي خود رقم زده و زندگي شاد تر و موفق تري را از اين لحاظ تجربه نمايد.
مشاوره مشكلات خانوادگي

مشكلات خانوادگي در تمامي خانواده ها وجود دارد و نمي توانيم خانواده اي را پيدا كنيم كه عاري از مشكلات بوده و بتواند ادعا كند كه در خانواده او هيچ مشكلي وجود ندارد.

امروزه به دليل شرايط بغرنج فرهنگي و اجتماعي و اوضاع نامناسب مالي و اقتصادي افراد خانواده و اينكه آنها نمي توانند زمان مناسبي را براي گفتگو با يكديگر داشته باشند و به نوعي با كمبود زمان مواجه هستند.

مشكلات خانوادگي روز به روز بيشتر شده و خانواده هاي بيشتري را تحت تأثير قرار مي‌دهد. مشكلات خانوادگي انواع متعددي دارد كه در هر يك از خانواده‌ها مي‌توانند يك نوع از آن و يا حتي همه آنها نمود بيشتري داشته باشند.

منبع : مشاوره روابط زناشويي- مشاورانه

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ ] [ ۰۷:۴۴:۱۹ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی