moshaverrkhob
moshaverrkhob

مصرف دوباره مواد مخدر، علائم بازگشت به اعتياد

بارها ديده شده است كه افرادي كه خودشان اقدام به ترك مواد مخدر كرده اند اما دوباره به سمت مواد مخدر برگشته اند. بازگشت هاي مكرر آن ها باعث شده است تا اعضاي خانواده و اطرافيان دلسرد شوند و نظم خانواده از هم بپاشد.

شايد بازگشت به اعتياد از نظر بسياري از خانواده ها پايان روند درمان باشد اما عود هاي مكرر بخشي از روند بيماري اعتياد مي باشد و درمان نبايد در اين مراحل قطع شود و شما به عنوان اطرافيان و همسر و اعضاي خانواده بايد آگاهي لازم در زمينه درمان و مراحل آن داشته باشيد و فرد را حمايت كنيد تا در مسير ترك را به سلامتي به پايان برساند، حمايت خانواده و گروه دوستاني كه فرد با آن ها در ارتباط است اهميت بسياري دارد.

در اين مقاله به بررسي دلايلي كه باعث مصرف دوباره مواد مي شود و راه هاي پيشگيري از بازگشت دوباره به مصرف خواهيم پرداخت.

مصرف دوباره مواد، اعتياد بيماري قابل بازگشت
افرادي كه اعتياد ندارند نمي توانند درك كنند كه چطور همسرشان يا كسي كه اعتياد دارد حاضر مي شوند تمام آن چيزي كه در زندگي براي او اهميت دارد از بين ببرد تا حتي براي يك بار ديگر هم شده، به مصرف مواد بپردازد. براي اين كه در اين خصوص درك بهتري داشته باشيد بهتر است در مورد اثراتي كه مواد مخدر بر روي مغز مي گذارد اطلاعات و آگاهي هاي بيشتري را به دست آوريد.

مصرف دوباره مواد مخدر با ذهن و مغز چه مي كند؟
مواد مخدر بر روي سيستم پاداش مغز اثر مي گذارد و باعث افزايش دوپامين كه در مسير پاداش مغزي است مي شود و باعث مي شود فرد معتاد لذت صد چند برابر را تجربه كند كه اين لذت به قدري زياد است كه اهميت بقاي فرد را كه بالاترين زنگ خطر براي هر انساني مي باشد را از بين مي برد و به عبارت ديگر جاي غريزه بقا را مي گيرد.

شايد درك اين موضوع براي شما كمي مشكل باشد اما اگر با يك فرد معتاد زندگي كرده باشيد متوجه مي شويد كه اعتياد بر روي جنبه هاي رفتاري او تاثير مي گذارد و بيمار معتاد مانند قبل نمي توانند مشكلات را شناسايي كند و يا راهكارهاي درستي را بيان كند، تمامي اين تاثيرات باعث مي شود كه فرد از نابودي به خاطر اعتيادش ترسي نداشته باشد و فقط به مصرف مواد مخدر و تجربه كردن دوباره آن فكر كند.

مراحل بازگشت به مصرف دوباره مواد مخدر ا بشناسيد
اين باور در بسياري از افراد وجود دارد كه اعتياد بيماري غير قابل درمان مي باشد و در نهايت فرد دوباره به سمت مصرف بر مي گردد و احتمالا بار ها در درمان همسرتان و يا اطرافيان تان كه اقدام به ترك كرده اند متوجه شده ايد كه بعد از دوره هاي درمان جسماني دوباره به سمت مصرف مواد رفته اند در اين وضعيت احساس نااميدي به سراغتان مي آيد و خودتان را ناچارترين فرد بر روي زمين مي دانيد و احتمال دارد بارها خودتان را سرزنش كرده باشيد و تصميم به طلاق گرفته باشيد اما با توجه به مطالبي كه پيش تر بيان شد اعتياد بيماري قابل برگشت مي باشد.

منبع:مركز مشاوره و روانشناسي مشاورانه-مصرف دوباره مواد مخدر | علائم بازگشت به اعتياد

امتیاز:
بازدید:
[ ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ ] [ ۰۳:۵۸:۵۳ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی