moshaverrkhob
moshaverrkhob

ترس از قضاوت ديگران |اين راهكارهاي مفيد را امتحان كنيد

همه ما انسان ها موجودات اجتماعي هستيم و از نظرات ديگران درباره خود تاثير مي پذيريم به همين دليل از قضاوت ديگران در مورد خود مي ترسيم، اما گاهي اوقات ترس از قضاوت بسيار شديد مي باشد به طوري كه افراد نگران اين هستند كه ديگران در مورد آن ها چه فكري مي كنند، اين افكار مي تواند آسيب زا باشد و جلوي پيشرفت و رشد فردي را بگيرد.

در صورتي كه شما با اين مشكلات رو به رو هستيد و مي خواهيد بر ترس از قضاوت ديگران غلبه كنيد بايد اين مقاله را به طور كامل مورد مطالعه قرار دهيد تا با راهكارهاي آن آشنا شويد، هم چنين براي اين كه به شناخت عميق تري برسيد بهتر است با تيپ هاي شخصيتي MBTl آشنا شويد هم چنين بهره بردن از مشاوره روانشناس مي تواند به شما كمك كند تا ترس شما نسبت به قضاوت هاي ديگران كاهش يابد و هم چنين بر روي تغيير نگرش شما نسبت به مسائل مختلف اثرگذار خواهد بود.

ترس از قضاوت ديگران، راهكارهايي براي غلبه كردن
ممكن است ترس هاي زيادي در شما وجود داشته باشد كه به ابعاد شخصيتي شما مربوط مي شود، به عنوان مثال ترس از صحبت كردن در جمع. علم روانشناسي مي تواند به تحليل و رو به رو شدن با اين ترس ها بپردازد و افكاري كه شما در ذهن تان داريد كليد اصلي براي پيدايش انواع هيجانات و رفتارها مي باشند.

تا زماني كه افكار نادرست و مخربي در ذهن شما وجود دارد نمي توانيد توقع زندگي شاد و موثري داشته باشيد و هم چنين در روابط اجتماعي تان با مشكلاتي رو به رو خواهيد شد. ترس از قضاوت شدن توسط ديگران به معني داشتن افكار دائمي و تكرار شونده در مورد نحوه ارزيابي ديگران در مورد ما مي باشد براي اين كه بتوانيد از شر اين افكار و احساسات ناخوشايند رها شويد و زندگي شادي داشته باشيد بايد به راهكارهاي زير توجه كنيد.

نقاط ضعف و قوت خود را بشناسيد
در صورتي كه در مورد ضعف ها و توانمندي هاي خود آگاهي داشته باشيد و شناخت درستي از خودتان داشته باشيد ديگر نگران قضاوت كردن و بازخوردهاي منفي ديگران نخواهيد بود، هم چنين بايد تلاش كنيد تا به خودآگاهي بيشتري در مورد توانايي هاي خود برسيد.

هم چنين در صورتي كه در مورد مهارت ها، نقاط ضعف، آسيب پذيري ها و نقاط قوت خود آشنايي داشته باشيد ديگر از قضاوت ديگران نخواهيد ترسيد و تحت تاثير آن ها قرار نمي گيريد، و در صورتي كه مهارت هاي ارتباطي را ياد بگيريد به شما كمك مي كند تا به شناخت بهتري نسبت به ديگران برسيد و منظور و قصد افرادي كه در مورد شما صحبت مي كنند و يا حالت هاي چهره آن ها را در حالتي كه شما را قضاوت مي كنند را متوجه مي شويد.

منبع:مركز مشاوره و روانشناسي مشاورانه-ترس از قضاوت ديگران با راهكارهاي باورنكردني

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ ] [ ۱۰:۰۷:۳۰ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی