moshaverrkhob
moshaverrkhob

درمان شب ادراري كودكان، درمان خانگي و تخصصي

شب ادراري يكي از مشكلات رايج در بين كودكان ۴ تا ۱۰ سال مي باشد كه باعث شده والدين به دنبال راهي براي درمان آن باشند البته اين مشكل نه تنها براي والدين بلكه براي كودك بسيار آزار دهنده و خجالت آور مي باشد.

در شب ادراري كودك به دلايل مختلفي مانند مصرف مايعات زياد، بيماري هاي جسمي، بيماري هاي عصبي، روحي و غيره در خواب ادرار مي كند. درمان شب اداري با توجه به علت بروز آن متفاوت مي باشد و از روش هاي مختلفي مانند درمان هاي دارويي، خانگي و گياهي استفاده مي شود، به طور مثال اگر شب ادراري به خاطر مشكلات جسماني باشد با مصرف دارو درمان مي شود و در ادامه اين مقاله به بررسي كامل شب ادراري و درمان آن مي پردازيم در صورتي كه كودك شما با اين مشكل رو به رو مي باشد اين مقاله را تا انتها مورد مطالعه قرار دهيد و هم چنين اين موضوع را در جلسه مشاوره كودك مطرح نماييد تا به راحل مناسبي براي حل اين مشكل برسيد.

درمان شب ادراري كودكان، يك اتفاق طبيعي
در صحبت با مشاور متخصص كودك متوجه مي شويد كه تا چه ميزان بايد به مراحل رشد كودك توجه داشته باشيد، شب ادراري اتفاقي مي باشد كه تقريبا در روند رشد همه كودكان اثر مي گذارد و شب ادراري به معني آن است كه كودك در خواب نمي تواند ادرارش را كنترل كند و يكي از مشكلات شايع در ميان كودكان مي باشد كه تا قبل از پنج سالگي امري عادي بوده و به عنوان مشكل تلقي نمي شود.

شب ادراري در ميان پسران شايع تر مي باشد اما با اين حال در دختران هم اتفاق مي افتد و پايان شب ادراري در ميان كودكان مختلف متفاوت مي باشد، عواملي مانند جنسيت، رشد و بلوغ كودك و سلامت جسمي و رواني در پايان دادن به شب ادراري موثر مي باشد.

پيش از درمان دلايل شب ادراري كودكان را بيابيد
شب ادراري در كودكان دلايل متفاوتي دارد كه در اين جا به برخي از مهم ترين آن ها اشاره مي كنيم، عوامل ژنتيكي از جمله ابتلاي يكي از والدين به شب ادراري و بيماري هاي جسمي و رواني در كودك بيشترين نقش را در شب ادراري دارد.

انسداد راه تنفس و خروپف كردن در خواب
تكامل كند سيستم عصبي مركزي
مشكلات هورموني
عفونت هاي ادراري
ظرفيت كم مثانه
ضايعات نخاعي
ديابت
انواع اختلالات خواب
مصرف بيش از حد مواد محرك مثانه مانند شكلات، چاي، نوشابه
اختلالات ساختاري مانند دريچه مجراي خلفي
استرس ناشي از مشكلات مانند تولد فرزند جديد، ترس از تنها خوابيدن، مشكلات در مدرسه، بحران هاي خانوادگي، خانه جديد و غيره.

منبع:مركز مشاوره و روانشناسي مشاورانه-درمان شب ادراري كودكان | درمان خانگي و تخصصي و بدون دارو

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ ] [ ۰۴:۴۹:۵۱ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی