moshaverrkhob
moshaverrkhob

افزايش مسئوليت پذيري در كودكان با ۴ ترفند علمي

براي افزايش مسئوليت پذيري در كودكان چه بايد كرد؟ بسياري از مفاهيم اخلاقي، ارزش هاي اجتماعي و ويژگي هاي رفتاري بايد در سنين كودكي آموزش داده شود و يكي از آن ويژگي ها مسئوليت پذيري مي باشد كه در سنين بزرگسالي از اهميت بالاييي برخوردار مي باشد، در واقع فردي كه شخصيت پذير است به رشد شخصيت كودك و بهداشت جسمي و رواني او بسيار كمك مي شود.

بسياري از والدين در جلسات مشاوره خانواده و مشاوره كودك شركت مي كنند و دنبال راهكارهايي هستند تا بتوانند ويژگي مسئوليت پذيري را در كودكشان افزايش دهند و آن را تقويت نمايند در اين مقاله راهكارهايي كه باعث افزايش مسئوليت پذيري مي شود بيان مي شود و در اين خصوص مي توان از مشاور روانشناسي كمك گرفت تا تحت نظر روانشناس و متخصصان اين ويژگي در كودك افزايش يابد.

راهكارهايي براي افزايش مسئوليت پذيري در كودكان
دغدغه بسياري از والدين اين است تا راهكارهاي عملي پيدا كنند تا بتوانند به وسيله آن ها كودكاني مسئوليت پذيري را تربيت نمايند در ادامه اين مقاله به راهكارهايي كه به وسيله متخصصين روانشناس كودك بيان مي شود اشاره مي كنيم.

در صورتي كه راهكارهاي عمومي بر روي رفتارهاي كودكتان تاثيري ندارند در اين زمينه مي توانيد از مشاور و روانشناس و متخصص كودك كمك بگيريد تا شرايط فرزندتان را مورد بررسي قرار دهد و راه حل هاي اختصاصي تري را در اختيار شما قرار دهد، هم چنين در اين دوره چيزهايي كه لازم است به كودك تان آموزش دهيد را ياد مي گيريد.

مسئوليت پذيري با شركت دادن كودك در كارهاي خانه
كوچك بودن فرزندتان به اين معني نمي باشد كه او قادر نيست كارهاي خانه را انجام دهد و نمي تواند در هيچ كدام از كارها به شما كمك كند، يكي از راه هايي كه مي توانيد به وسيله آن مسئوليت پذيري كودكان را افزايش دهيد انجام دادن كارهاي ساده مانند خريد كردن، تميز كردن خانه، غذا پختن و غيره مي باشد.

شما مي توانيد در انجام اين كارها كودك تان را درگير كنيد و باعث افزايش عزت نفس و استقلال در او شويد هم چنين اين رفتار شما باعث مي شود تا كودك تان را براي پذيرفتن مسئوليت ها قبول داشته باشيد و او را باور كنيد.

منبع:مركز مشاوره و روانشناسي مشاورانه-افزايش مسئوليت پذيري در كودكان با ترفندهاي باورنكردني متخصص كودك

امتیاز:
بازدید:
[ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ ] [ ۰۸:۰۶:۲۲ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی