moshaverrkhob
moshaverrkhob

آموزش دوستيابي در مدرسه، راهكارهايي براي والدين و مربيان

روش هاي آموزشي دوستيابي در مدرسه به چه شكل مي باشند؟ يكي از مهم ترين موضوعات در فرايند اجتماعي شدن به ويژه در سنين دبستان، دوستيابي مي باشد، بسياري از كودكان زماني كه مي خواهند گفتگويي را آغاز كنند و يا رابطه دوستي با همسالان خود برقرار كنند با مشكلاتي برخوردار مي شوند.

اين موضوع مي تواند نشان دهنده اختلالاتي در كودكان مانند افسردگي و اوتيسم باشد و نگراني هاي زيادي را براي والدين ايجاد مي كند، همچنين در بعضي مواقع عدم توانايي در دوستيابي مي تواند به خاطر عدم آموزش كافي توسط والدين باشد. براي اين كه كودك با مهارت هاي دوستيابي آشنا شوند مي توانيد از مشاوران ومتخصصاني كه در اين زمينه اطلاعات كافي دارند كمك بگيريد و اگر كودك شما مشكلاتي در اين زمينه تجربه مي كند در ادامه اين مقاله توضيحاتي در مورد آموزش دوستيابي بيان شده است كه مطالعه آن مي تواند براي شما مفيد باشد.

آموزش دوست يابي در مدرسه براي كودكان چه اهميتي دارد؟
يكي از راه هاي افزايش مهارت هاي اجتماعي دوستيابي و برقراري روابط دوستانه با ديگران مي باشد كه از زمان كودكي آغاز مي شود و با توجه به اين كه اجتماعي بودن يكي از ويژگي هاي مهم و اصلي براي هر انساني مي باشد و نحوه شكل گيري آن بر روي مسائلي كه در سنين بالاتر به وجود مي آيد اثر مي گذارد.

زماني كه كودك مهارت هاي لازم براي دوستيابي و برقراري ارتباط با ديگران و روابط اجتماعي را ياد بگيرد در اين هنگام به راحتي ديگران را به سمت خود جذب مي كند و با وجود دوستان زندگي اش رنگ و بوي تازه اي به خود مي گيرد.

همچنين تجربياتي كه كودك در مدرسه و هنگام برقراري رابطه دوستانه به دست مي آورد به او كمك مي كنند تا حد زيادي اعتماد به نفس او افزايش يابد و با توجه به اين كه كمبود اعتماد به نفس در بسياري از اختلالات رواني دخيل مي باشد مي توان به نقش و اهميت دوستيابي در كودكان پي برد.

اگر كودك در دوستيابي و برقراري ارتباط در مدرسه ناتوان باشد در اين صورت آسيب هاي زيادي براي او به وجود خواهد آمد به عنوان مثال كودكاني كه روابط اجتماعي محدودي دارند استرس و اضطراب زيادي را تجربه مي كنند و دچار افت تحصيلي خواهند شد به همين دليل دوستيابي بسيار اهميت دارد و بايد آموزش آن در اولويت مدرسه و والدين قرار گيرد.

منبع:مركز مشاوره و روانشناسي مشاورانه-آموزش دوستيابي در مدرسه | راهكارهايي عالي براي والدين و مربيان

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ ] [ ۰۲:۳۹:۵۹ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی