moshaverrkhob
moshaverrkhob

نكات تربيتي فرزندان و آموزش والدين، نكات اصلي در پرورش كودكان

نكات تربيتي فرزندان به موضوعات بسياري مربوط مي شود و آشنايي والدين با اين موضوعات به آن ها كمك مي كند تا براي رشد فرزندشان شيوه رفتاري مناسبي را اتخاذ كنند و چالش هايي كه مرتبط با پرورش كودكشان مي باشد را به خوبي و با سهولت بيشتري مديريت مي كنند.

همه پدر و مادر ها دوست دارند تا فرزندشان به خوبي تربيت شوند و هميشه به دنبال تربيت مناسب كودكشان مي باشند ولي اين كار آسان نمي باشد و نياز به يادگرفتن مهارت والدگري از طريق مطالعه و بروز رساني اطلاعات دارد.

در اين مقاله نكات مهم در تربيت فرزندان را بيان مي كنيم و همچنين مراجعه به مشاور كودك مي تواند در اين امر به شما كمك كند و راهكارهاي مختلفي در اختيار شما قرار دهد.

نكات تربيتي فرزندان
در اين مقاله برخي از چالش هاي مهم كه والدين با فرزندشان رو به رو مي شوند را مطرح مي كنيم تا در مورد نكات تربيتي اطلاعات بيشتري را كسب كنيد، اين چالش ها اكثرا توسط پدر و مادر در جلسات مشاوره اي مطرح مي شود.

نكات تربيتي فرزندان، عصباني شدن از دست كودك
كودكان به مرور زمان سعي مي كنند كه مستقل شوند و از موجوداتي مطيع به افرادي مستقل تبديل شوند، اين روند مستقل شدن باعث مي شود تا در مقابل دستورات والدين خود مقاومت كنند و تمايل دارند كارها را آن گونه كه خودشان مي خواهند انجام دهند، و اگر والدين اين مسئله را به درستي مديريت نكنند فرزندان آن ها به كودكاني لجباز و بهانه گير تبديل مي شوند.

قدم اول در اينجا اين است كه هنگامي كه كودك به حرف هاي والدين توجه نمي كند والدين بايد هيجانات خود را كنترل كنند و اجازه ندهند تا عصبانيت آن ها به پرخاشگري تبديل شود زيرا اگر رفتاري خشن با كودك داشته باشند اثر معكوسي بر روند تربيت فرزند مي گذارد و باعث تشديد رفتار هاي نادرست او مي شود.

والدين با حفظ آرامش و تلاش براي گفت و گو با كودك به او ياد مي دهند كه مي توانند همه چيز را به درستي و به طور مسالمت آميز حل كند.

زماني كه از دست كودك ناراحت هستيد به او توضيح دهيد كه او را دوست داريد و تنها از رفتارهاي او ناراحت مي باشيد، شما در اين هنگام بايد علت ناراحتي خود را به او توضيح دهيد، اين كار به شما كمك مي كند تا ارتباط عاطفي خوبي با فرزندتان داشته باشيد زيرا ارتباط عاطفي مناسب بيش از هر چيزي در حرف شنوي فرزندتان تاثير دارد و باعث مي شود كه كودك نسبت به حرف هاي شما سرپيچي نكند.

منبع:مركز مشاوره و روانشناسي مشاورانه-نكات تربيتي فرزندان و آموزش والدين، نكات اصلي در پرورش كودكان

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ ] [ ۰۱:۲۶:۴۴ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی