moshaverrkhob
moshaverrkhob

ترس از مدرسه، علل، علائم و درمان ترس از مدرسه

ترس از مدرسه يكي از مشكلاتي است كه كودكان دبستاني با آن رو به رو مي شوند، البته احساس اضطراب براي كودكان در اوايل مدرسه تا حدودي طبيعي مي باشد زيرا تجربه رفتن به مدرسه به منزله اولين جدايي از والدين مي باشد و به منزله ورود به جامعه اي بزرگتر است اما بسياري از كودكان اضطراب و ترس بيش از اندازه اي را تجربه مي كنند به طوري براي آن ها سخت است تا با اين شرايط خودشان را سازگار كنند.

اين كودكان هنگام رفتن به مدرسه بسيار مقاومت مي كنند و زماني كه مجبور به مدرسه رفتن مي شوند آسيب و رنج هاي بسياري را تحمل مي كنند، براي آن كه بتوانند ترس از مدرسه را در كودك خود بشناسيد و آن را مورد كنترل قرار دهيد اين مقاله را تا انتها مورد مطالعه قرار دهيد همچنين مي تواند به مشاوره كودك مراجعه كنيد تا در اين زمينه به شما كمك كنند.

ترس از مدرسه چيست؟
كودكاني كه به اين مشكل دچار هستند داراي ترس افراطي، غير منطقي و پايدار نسبت به مدرسه رفتن مي باشند و زماني كه مي خواهند از والدينشان جدا شوند مقاومت بسياري انجام مي دهند، ترس مفرط از مدرسه براي اولين بار معمولا در دوره پيش دبستاني، كودكستان و كلاس اول ظاهر مي شود و در كلاس دوم به اوج مي رسد، اما با اين وجود خودداري از مدرسه رفتن مي تواند در هر سني به وجود آيد.

ترس در دختران و پسران از مدرسه تقريبا به يك اندازه مي باشد و اين نوع ترس اضطراب و استرس زيادي را براي كودكان ايجاد مي كند كه در اين حالت والدين علاوه بر درمان فوبيا، بايد استرس و اضطراب كودك را كاهش دهند.

علائم ترس از مدرسه
بسياري از والدين ممكن است در مورد مدرسه هراسي آگاهي چنداني نداشته باشند و علائم آن را جدي نگيرند و به همين دليل آن مشكل را ناديده بگيرند اين رفتار ها مي تواند منجر به افزايش علائم استرس و اضطراب در فرزندان شود كه در ادامه اين مقاله علائم و نشانه هاي ترس از مدرسه را بيان مي كنيم.

علائم رفتاري ترس از مدرسه
نسبت به مدرسه نرفتن بهانه تراشي مي كنند و در برابر اصرار والدين مقاومت كرده و از مدرسه رفتن امتناع مي كنند، اين كودكان بيشتر تلاش مي كنند تا والدين خود را قانع كنند تا به آن ها اجازه دهند در منزل بمانند.
چسبيدگي به پدر و مادر و امتناع از جدا شدن از والدين، دروغ گويي و فرار يا پنهان كردن براي اجتناب از رفتن به مدرسه، بسياري از كودكان در اين شرايط تظاهر به بيماري مي كنند و تمايل دارند مدرسه را بپيچانند.
در هنگام جدايي از والدين و مدرسه رفتن، دچار پريشاني و ترس و اضطراب مي شوند و قشقرق و سر و صدا به پا مي كنند، اين مسئله مي تواند نشان دهنده وجود اختلال اضطراب جدايي در كودكان باشد.
در ساعت هايي كه در مدرسه است در خواست مكرر براي برقراري تماس با والدين دارد.
بلند شدن از تخت خواب در هنگام صبح براي او دشوار است و با مشكلاتي رو به رو مي شود.
امتناع از درگيري در فعاليت هاي گروهي با همسالان در مدرسه

منبع:مركز مشاوره و روانشناسي مشاورانه-ترس از مدرسه را به اشتياق از مدرسه تبديل كنيد

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ ] [ ۰۸:۲۴:۳۳ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی