moshaverrkhob
moshaverrkhob

كنترل اضطراب، چند روش كاربردي

كنترل اضطراب چگونه ممكن مي باشد؟ اضطراب به معني ترس و دلهره ي بي دليل مي باشد كه به خاطر اتفاقات و وقايع پيش رو به وجود مي آيد، در بعضي موارد افراد آينده شان به طور وحشتناكي پيش بيني مي كنند و همين مسئله باعث مي شود تا اضطراب هاي دائم و بي موردي به وجود آيد.

علائم و نشانه هاي اضطراب شامل مواردي مانند بالا رفتن تپش قلب، عدم تمركز در كار و تحصيل، اختلالات خواب و بد اخلاقي با خانواده، دوستان و همكاران مي باشد كه باعث به خطر انداختن سلامت جسمي و روحي فرد مي شود.

شما بايد ابتدا منشا اضطراب را شناسايي كنيد در صورتي كه موفق به اين كار نشديد و به طور مداوم دچار اضطراب مي شويد در اين صورت بايد از روانشناس كمك بگيريد، در اين حالت بايد به فكر درمان اضطراب و كنترل آن باشيد در اين مقاله روش هاي درمان اضطراب بيان شده است كه به وسيله آن تا ميزان زيادي مي توانيد اضطراب را كنترل كنيد.

خواب كافي براي كنترل اضطراب
در صورتي كه مي خواهيد اضطراب تان را كنترل كنيد بايد ابتدا ساعت خواب را تنظيم نماييد و خوابتان را به بهترين كيفيت برسانيد زيرا خواب ناكافي و نامناسب پيامدهاي ناخوشايندي براي سلامت شما خواهد داشت، گاهي خواب ناكافي به چرخه معيوب تبديل خواهد شد.

در صورتي كه خواب كمي داشته باشيد اضطراب شما افزايش مي يابد و اضطراب زياد باعث به وجود آمدن اختلالاتي در خوابتان خواهد شد، ميزان خواب براي افراد متفاوت مي باشد اما به طور عادي بزرگسال بايد ۶ تا ۸ ساعت در شبانه روز بخوابد در اين شرايط بايد شما خودتان را ملزم كنيد كه زودتر از ساعت ۱۲ بخوابيد تا خواب كافي داشته باشيد. بعد از مدتي تاثيرات مثبت خواهد گذاشت و اضطراب شما كاهش مي يابد.

نظم دادن به آشفتگي هاي ذهني
زماني كه دچار به هم ريختگي جسمي و يا محيطي شده باشيد ذهن و روان شما دچار آشفتگي مي شود و باعث مي شود آرامش خود را از دست بدهيد و هم چنين فضاي كاري و شغلي به هم ريخته و ميز نامرتب آرامش شما را از هم مي پاشد.

در صورتي كه دچار آشفتگي ذهني شويد به طور ناخودآگاه احساس مي كنيد كه كارها زياد مي باشند و هيچ وقت اين كارها تمام نخواهند شد شما بايد قسمتي از مغزتان را به مرتب كردن محيط اطرافتان اختصاص دهيد اين كار باعث مي شود تا آشفتگي ذهني شما از بين برود و مرتب كردن ذهن ۱۵ دقيقه بيشتر طول نمي كشد.

پس از مدتي عادت مي كنيد كه محيط خودتان را تميز و عاري از هر گونه شلوغي و آشفتگي نگه داريد در اين حالت شما بايد منطقي فكر كنيد و استرس و اضطراب تان را كاهش دهيد و آن را كنترل نماييد.

منبع:مركز مشاوره و روانشناسي مشاورانه-روش هاي معجزه آسا و كاربردي كنترل اضطراب

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ ] [ ۰۱:۴۰:۴۰ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی