moshaverrkhob
moshaverrkhob

گروه درماني | انواع جلسات گروه درماني و كاربرد آن ها

گروه درماني يكي از روش هاي روان درماني است كه روانشناسان از آن استفاده مي كنند، در اين روش درماني حداقل به يك درمانگر حرفه اي و دو بيمار نياز است، پويايي گروه باعث مي شود تا افراد در درمان سرعت بيشتري داشته باشند و پيشرفت كنند و تاثير آن از روان درمان فردي بيشتر مي باشد.

علاوه بر اين گروه يك حالت حمايتي به وجود مي آورد تا افراد راحت تر مسائل مربوط به خودشان را افشا كنند و مشكلات خود را بيان كنند و در صورتي كه هدف از درمان افزايش مهارت ها اجتماعي يا مواردي مشابه آن باشد در اين صورت گروه درماني مي توانند بسيار كمك كننده باشد.

همچنين اگر آگاهي لازم در مورد كاركرد ها و فوايد گروه درماني داشته باشيد در اين صورت با آگاهي و اطمينان بيشتري مي توانيد در اين گروه ها شركت كنيد و گامي در جهت درمان برداريد.

گروه درماني در درمان چه مشكلاتي به كار مي رود؟
گروه درماني براي درمان و حل مشكلات مختلف و متنوعي مورد استفاده قرار مي گيرد در اين روش درماني، درمانگر يك مسئله را مطرح مي كند و در ادامه افرادي كه در آن گروه قرار دارند در مورد آن مسئله با يكديگر بحث مي كنند و وظيفه گروه درمانگر اين است كه افرادي كه داخل گروه هستند را مديريت كنند و آن ها هدايت كنند.

گروه درماني فوايد بسياري دارد و به افراد اين امكان را مي دهد كه در جمعيت خودشان را درك كنند و از افرادي كه در گروه هستند نكاتي را مي آموزند و آموخته هاي خود را انتقال مي دهند، گروه درماني معمولا در مورد مسائل زير به كار مي رود:

سوء استفاده جنسي
طلاق
اضطراب
مشكلات ارتباطي
مهارت والدگري و فرزند پروري
مشكلات خوردن
مديريت و كنترل خشم
سوگ و از دست دادن عزيزان
ابتلا به بيماري هاي سخت مانند سرطان
ترك اعتياد
رضايت شخصي در مورد هر كدام از اين گروه هاي اهميت بسياري دارد و درمانگر هيچ يك را مجبور نمي كند تا در اين جلسات شركت كنند، زيرا ممكن است بسياري از افراد در جمع راحت نباشند و آمادگي بيان و به اشتراك گذاشتن درد ها و رنج هاي خود با ديگران را نداشته باشند در اين شرايط ابتدا بايد درمانگر مراجع خود را از طريق جلسات فردي ببيند و بعد او را براي شركت در جلسات گروهي آماده كند.

هر چند آگاهي و اطلاعات افراد در اين زمينه بيشتر باشد عملكرد و كارايي اين گروه ها بيشتر خواهد بود و در اين با آمادگي وارد اين جلسات مي شود و از شركت كردن در آن رضايت بسياري خواهد داشت.

منبع:مركز مشاوره و روانشناسي مشاورانه-با گروه درماني زندگي ام را تغيير دادم

امتیاز:
بازدید:
[ ۴ تير ۱۴۰۰ ] [ ۰۹:۴۹:۴۱ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی