moshaverrkhob
moshaverrkhob

پرخاشگري نوجوانان ، علل، پيامد ها و نحوه برخورد صحيح با پرخاشگري

پرخاشگري نوجوانان يكي از چالش هايي است كه بسياري از والدين با آن رو به رو مي شوند و نمي توانند از پس آن بر بيايند، در نوجوانان برخي از تغييرات جسمي و رواني به وجود مي آيد كه باعث بروز خشم و رفتار هاي پرخاشگرانه در نوجوان مي شود اما در بسياري از موارد پرخاشگري نوجوان به سبك هاي فرزند پروري والدين و نحوه برخورد آن ها با نوجوان بستگي دارد.

يكي ديگر از مشكلات در دوران نوجواني زود رنجي مي باشد. اگر نوجوان بيش از اندازه خشمگين شود و قادر نباشد رفتار خود را كنترل كند اين مسئله ممكن است براي او آسيب زننده باشد، بنابراين بهتر است والدين آگاهي لازم درباره علل، ريشه، درمان و راهكارهايي براي پرخاشگري نوجوانان را كسب كنند تا بتوانند از نوجوان حمايت كنند تا او اين دوره را با موفقيت پشت سر بگذارد.

والدين براي كاهش تنش ميان خود و فرندان و پيشگيري از درگيري مي توانند به مشاوره خانواده مراجعه كنند و از او كمك بخواهند.

پرخاشگري نوجوانان
خشم حالت هيجاني و بر انگيختگي مي باشد كه هنگام رو به رو شدن با مشكلات و مسائل روز مره و همچنين محرك هاي نامناسب محيطي به صورت هاي مختلف بروز پيدا مي كند، خشم و پرخاشگري حالت هايي مي باشد كه همه انسان ها آن را تجربه كرده اند و چندين بار در طول زندگي با آن رو به رو شده اند و با آن آشنا هستند.

اما احساس خشم و پرخاشگري در دوران نوجواني مي تواند با شدت بيشتري بروز پيدا كند و نوجوان زماني كه از دنياي كودكي خود خارج شده است در حال تغيير و رو به رو شدن با بحران هاي بزرگسالي از جمله پذيرش مسئوليت هاي اجتماعي مي باشد به همين دليل اغلب پرخاشگري مي كند. در حقيقت پرخاشگري يكي از ويژگي هاي دوران نوجواني محسوب مي شود.

ويژگي هايي كه سبب پرخاشگري در دوران نوجواني مي شوند
نوجواني مرحله اي است كه فرد طي آن براي ورود به بزرگسالي آماده مي شود، اين دوره با تغييرات جسمي و روحي بسياري همراه مي باشد و نوجوانان در اين دوره از زندگي ويژگي هايي را تجربه مي كند كه در پرخاشگري آن ها نقش زيادي دارد در ادامه اين مقاله برخي از اين ويژگي ها را به طور دقيق مورد بررسي قرار مي دهيم.

پرخاشگري نوجوانان، ويژگي هاي جسماني
فرد در دوره نوجواني از نظر جسماني تغييراتي در او ايجاد مي شود و ويژگي هايي در او به وجود مي آيد كه احتمال دارد باعث بروز پرخاشگري در او شود در زير بعضي از اين ويژگي ها را ذكر مي كنيم:

آغاز بلوغ جسماني
بروز صفات ثانويه و اوليه جنسي
سن ناشي گري
ناهماهنگي در حركات
تغييرات هورموني
احساس خستگي و درد عضلاني

منبع:مركز مشاوره و روانشناسي مشاورانه-درمان پرخاشگري نوجوانان به سادگي

امتیاز:
بازدید:
[ ۳ تير ۱۴۰۰ ] [ ۰۴:۳۳:۴۵ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی