moshaverrkhob
moshaverrkhob

درمان اضطراب ، بهترين روش هاي درمان اضطراب خفيف تا شديد

بهترين روش براي درمان اضطراب شديد چيست؟ در دنياي امروزي استرس و اضطراب امري پيچيده و اجتناب ناپذير مي باشد و همه ما هنگام مواجه با مسائل مختلف زندگي كم و بيش با اضطراب و استرس رو به رو مي شويم، اما با اين وجود مي توانيم راهكارها و روش هايي را ياد بگيريم كه با اضطراب ها و استرس هاي زندگي مقابله كنيم.

در بسياري از اوقات استرس هاي افراد به حدي شديد مي باشد كه از حد كنترل خارج مي شود. در صورت گرفتار شدن به اضطراب و استرس شديد مي توانيد از متخصصين و روانشناسان كمك بگيريد، مشاوره به شما كمك مي كند تا استرس خود را كنترل كنيد و بهترين راه و روش درماني را در ميان انبوهي از روش هاي درماني اتخاذ كنيد.

اضطراب چيست؟
اضطراب يك حالت ذهني مي باشد كه با احساساتي مانند نگراني، ترس و دلشوره همراه است و با حالت هاي فيزيولوژيك مانند تپش قلب، تعريق، نفس نفس زدن، سرگيجه و غيره مشخص مي شود.

اضطراب معمولا دلايل مبهم و نامشخصي دارد، علائم اضطراب شديد عملكرد روزانه را با اختلالاتي رو به رو مي كند. زماني كه عامل آزار دهنده مشخص شود به آن استرس مي گوييم. روش هايي كه براي مقابله با استرس استفاده مي شود تا حدودي مشابه با تكنيك هاي درماني اضطراب مي باشد.

درمان اضطراب
درمان اختلالات اضطرابي به شدت و دلايل وجود اضطراب در فرد بستگي دارد و بسياري مواقع افراد با استفاده از راهبردهايي با اضطراب مقابله مي كنند ولي بعضي اوقات شدت اضطراب به حدي زياد است كه لازم است فرد تحت درمان تخصصي قرار بگيرد و از روش هاي روانشناسي استفاده كند.

براي بهبود اضطراب مي توان از مداخلات روان درماني مثل درمان هاي تحليلي، درمان شناختي- رفتاري و درمان هاي دارويي استفاده كرد.

درمان تحليلي اضطراب شديد
در روش هاي تحليلي مانند روانكاوي و درمان هاي پويشي، فرض را بر اين قرار مي دهند كه اضطراب هايي كه فرد تجربه مي كند، ريشه در تعارضات ناخودآگاهي دارد كه در زمان كودكي در او شكل گرفته است، بر اساس نظريات روانكاوي تجارب و روابط اوليه زندگي بر روي شخصيت، احساسات و روابط بعدي فرد اثر مي گذارد، در واقع همه ما الگوهايي را براي زندگي داريم كه نسبت به آن آگاهي نداريم و به خاطر تجارب اوليه در زمان كودكي در ما شكل گرفته است.

منبع:مركز مشاوره و روانشناسي مشاورانه-درمان اضطراب، بهترين روش هاي درمان اضطراب خفيف تا شديد

امتیاز:
بازدید:
[ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ ] [ ۱۱:۱۰:۵۹ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی