moshaverrkhob
moshaverrkhob

الكتروشوك درماني ، كاربرد و عوارض جانبي الكتروشوك درماني

آيا تا به حال با اصطلاح الكتروشوك درماني مواجه شده ايد؟ شايد در فيلم هاي سينمايي ديده باشيد كه در بيمارستان هاي اعصاب و روان براي بيماران بد حال از شوك الكتريكي استفاده مي كنند، معمولا اين نوع درمان براي بينندگان صحنه اي وحشتناك و رعب آور را تداعي مي كند و شايد خيال كنيد كه نوعي تنبيه و قساوت قلب مي باشد كه در مورد بيماران اعصاب و روان صورت مي گيرد، در حالي كه اين يك نوع روش درماني است كه مبناي علمي خاص خودش را دارد.

اگر مي خواهيد اطلاعات بيشتري در اين زمينه به دست آوريد اين مقاله كه درباره كاربرد الكتروشوك درماني، تاثير و روش اجراي آن است را مورد مطالعه قرار دهيد تا آگاهي هاي لازم را به دست آوريد.

الكتروشوك درماني چيست؟
الكتروشوك درماني يا درمان با تشنج برقي نوعي درمان پزشكي مي باشد كه براي بهبود و رفع اختلالات رواني شديد مورد استفاده قرار مي گيرد، الكتروشوك درماني، روش درماني است كه معمولا به عنوان آخرين راه حل براي اختلالات افسردگي اساسي(عمده)، افسردگي دو قطبي يا كاتاتونيا به كار مي رود و براي انجام آن از بيمار رضايت گرفته مي شود و در آن صورت انجام مي شود.

تاريخچه الكتروشوك درماني
در سال ۱۹۳۴ توانستند تا يك بيماري روان پريشي را با ايجاد تشنج با استفاده از كافور محلول در روغن معالجه كنند، هم چنين دانشمندان توانستند الكتريسيته را براي ايجاد تشنج بر روي مغز حيوانات مورد استفاده قرار دهند و جريان امن و خوبي را بر روي مغز ايجاد كنند، در سال ۱۹۳۸ يك بيمار كه مبتلا به روان پريشي و هذيان گويي پس از يازده جلسه درمان با شوك الكتريكي مورد معالجه قرار گرفت.

بعد از آن متخصصان تلاش كردند تا مشكلات و عوارضي كه به خاطر شوك الكتريكي به وجود مي آيد را كاهش دهند و مشكلات مربوط به حافظه را بهبود بخشند و راهي ايمن براي استفاده از اين روش پيدا كنند، اما با پيشرفت درمان هاي دارويي استفاده از الكتروشوك درماني كاهش يافت و تنها در صورت ضروري از اين روش درماني استفاده مي شود.

 

منبع:مركز مشاوره و روانشناسي مشاورانه-الكتروشوك درماني

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ ] [ ۰۹:۰۰:۵۹ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی