moshaverrkhob
moshaverrkhob

علل كودك آزاري، پيشگيري از كودك آزاري

اگر والدين با دلايل و علل كودك آزاري اشنا باشند تا حد زيادي مي توانند نسبت به اين اتفاق پيشگيري هاي لازم را انجام دهند، هر رفتاري كه باعث آزار و اذيت كودك در هر بعد از وجود او اعم از روحي، عاطفي، جسمي، جنسي و غيره شود به عنوان كودك آزاري تعريف مي شود و اين رفتار هاي مي تواند از جانب والدين، نزديكان، معلمان و ساير افراد به وجود آيد.

هم چنين كودك آزاري معمولا به دلايل شرايط خانوادگي، فردي و اجتماعي به وجود مي آيد و عوارض بسيار زيادي براي كودك و خانواده به همراه دارد، در بعضي مواقع شدن فشار بر روي كودك و والدين به قدري زياد مي باشد كه مسائلي مانند خودكشي و قتل را ممكن است به همراه داشته باشد.

در اين مقاله به بررسي موضوعاتي كه باعث كودك آزاري مي شود مي پردازيم تا والدين با به دست آوردن آگاهي هاي لازم بتوانند پيشگيري هاي لازم را انجام دهند.

علل كودك آزاري
عوامل كودك آزاري را مي توان به ۴ دسته تقسيم بندي كرد، والدين با به دست آوردن اطلاعات لازم در اين زمينه مي توانند علاوه بر محافظت از فرزندتان به نكات تربيتي بيشتر اهميت داده و فرزندان را از اين عوامل دور نگه دارند.

اشتباهات كودك
برخورد با اشتباهات كودك
در ادامه اين مقاله به چهار علت اصلي كه باعث كودك آزاري مي شود اشاره مي كنيم.

شرايط خانوادگي
يكي از مهم ترين عوامل كودك آزاري شرايط خانواده مي باشد كه در ابعاد مختلف مي تواند زمينه ساز آسيب هايي بر روي كودكان شود، اين شرايط شامل موارد زير مي باشد.

زماني كه كه در خانواده يكي از والدين حضور نداشته طلاق گرفته يا فوت شده باشد و يا يكي از والدين ازدواج دوم كند كسي حضور ندارد تا از كودك پشتيباني كند و در اين صورت حمايت كافي از كودك صورت نمي گيرد و كودك بيش از هر كودك ديگري در معرض خطرات كودك آزاري قرار مي گيرد، خانواده در اين امر بسيار اهميت دارد و وجود آن باعث امنيت براي كودك مي باشد.
در خانواده هايي كه استرس و اضطراب بر روي والدين و كودك زياد مي باشد احتمال كودك آزاري بسيار زيادي است، زيرا بزرگ تر ها تحت فشار هستند و احتمال دارد بدرفتاري بسياري با كودك شان داشته باشند.

منبع:مركز مشاوره و روانشناسي مشاورانه-علل كودك آزاري

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ ] [ ۰۱:۲۶:۵۳ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی