moshaverrkhob
moshaverrkhob

بوسيدن نوزاد، فوايد و ضررهاي بوسيدن نوزاد

افراد به خصوص والدين بعد از اين نوزادشان به دنيا مي آيد به طور غريزي دوست دارند او را در آغوش بكشند، نوازش كنند و ببوسند، اما براي بسياري از پدر و مادر ها اين سوال به وجود مي آيد كه امكان دارد بوسيدن نوزاد ضررهايي براي او داشته باشد؟ آيا اين كار در فرايند رشد كودك تاثير دارد و به او كمك مي كند؟

متخصصين كودك برقراري رابطه عاطفي صميمانه با نوزاد از طريق اعمالي مانند نوازش كردن، بوسيدن براي رشد هيجاني او لازم و ضروري مي دانند اما با اين بايد نكات بهداشتي رعايت شود تا سلامت نوزاد حفظ شود، در غير اين صورت احتمال دارد مضرات بوسيدن بيشتر از فوايد آن باشد.

اگر به دنبال اطلاعات بيشتري در اين زمينه هستيد بايد به مطالعه اين مقاله بپردازيد تا در مورد فوايد و ضررهاي بوسيدن اطلاعات لازم را به دست آوريد.

بوسيدن نوزاد
بوسيدن يك نوع نوازش لمسي مي باشد و نوزادي كه متولد مي شود آنقدر دوست داشتني مي باش كه اطرافيان تمايل دارند او را ببوسند، به دليل اين كه نوزاد از حساسيت بالايي برخوردار است بايد تاثيرات مثبت و منفي اين نوع نوازش ها را بدانيم.

بوسيدن بر روي جسم و روح نوزاد تاثيرات بسيار عميقي مي گذارد و اين تاثيرات مي تواند موقتي، عميق يا طولاني مدت باشد در ادامه اين مقاله فوايد كوتاه مدت و بلند مدت بوسيدن در ابعاد جسماني و رواني را بيان مي كنيم.

فوايد كوتاه مدت
بوسيدن اگر به صورت لمس كوتاه مدت نوزاد، همراه با در آغوش كشيدن او باشد مي تواند باعث كاهش سطح هورمون استرس كودك شود و زماني كه كودك بعد از بوسيدن ذوق زده مي شود و خنده لحظه اي دارد نشان از احساس شادي و رضايت او مي باشد و در اين حالت دوپامين ( انتقال دهنده عصبي شادي) در بدن نوزاد افزايش مي يابد.

بر اساس تحقيقات پزشكي به اثبات رسيده است كه بوسيدن نوزاد باعث ارتباط عاطفي عميقي با او مي شود كه به تقويت دستگاه ايمني بدن نوزاد كمك مي كند و باعث مي شود بدن وي در برابر بيماري ها مقاوم تر شد و نسبت به نوزاداني كه از چنين امكاني بهره مند نيستند سيستم ايمني قوي تري دارند.

فوايد بلند مدت
بوسيدن در دراز مدت باعث رشد هوش هيجاني نوزاد مي شود، هوش هيجاني به معني درك احساسات و ابراز همدلي با ديگران مي باشد و به صورت اكتسابي به فرد منتقل داده مي شود و وراثت سهم بسيار كمي در اين قضيه دارد.

منبع:مركز مشاوره و روانشناسي مشاورانه-بوسيدن نوزاد

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ ] [ ۱۲:۰۸:۱۹ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی