moshaverrkhob
moshaverrkhob

كودك بهانه گير، علل بهانه گيري بچه ها

در مقابل كودك بهانه گير چه رفتاري بايد از خود نشان دهيم؟ اين سوالي است كه بسياري از والدين در جلسات مشاوره خانواده آن را مي پرسند، آن ها مي گويند كودك دلبند مان كه ماه ها و شايد سال ها منتظر تولدش بوده ايم امروز اين قدر بهانه گير شده است كه جان مان را به لب مان رسانده است. خنده از روي لب هايش محو شده است و به طور مداوم در حال جيغ زدن و گريه كردن مي باشد و به طور متوالي قهر مي كند و حرف نمي زند.

اما به راستي كودك به چه دليل دچار چنين بهانه گيري مي شود؟ مشاوره روانشناسي از ابعاد مختلفي به اين سوالات پاسخ داده و جواب هاي متعددي براي آن ها به دست آورده است، در ادامه اين مقاله به بررسي دقيق تري در مورد كودك بهانه گير از نظر مشاوران و روانشناسان پرداخته ايم.

درمان و علل بهانه گيري كودك
بهانه گيري اگر چه در ميان بسياري از كودكان امري شايع مي باشد اما زمينه بروز و شدت آن معمولا با تفاوت هايي همراه مي باشد كه علل مختلفي مي تواند داشته باشد و در كل مجموعه اي از علل هاي فردي و تربيتي باعث بروز اين رفتار ها در كودك مي شود.

آنچه كه مهم و قابل توجه است رفتار والدين با كودك بهانه گير مي باشد كه مي تواند زمينه ساز بهانه گيري هاي بعدي در كودك باشد، بهانه گيري در سنين مختلف علت هاي متفاوتي دارد كه در ادامه اين مقاله با برخي از آن دلايل آشنا مي شويم، همچنين والدين با كمك مشاوره و بهره بردن از مشاوره تلفني مي توانند بهانه گيري هاي فرزندان خود را علت يابي كنند.

نمي تونم حرف بزنم!
اگر چه كودك در سنين پايين معني لغات و كلمات را تا حدود زيادي درك مي كند و متوجه مي شود و معني حرف ها و سوال هايي كه از او مي پرسيم را مي فهمد اما نمي تواند براي پاسخ دادن به سوال ها و يا ابراز نظرتت شخصي خود از كلمات به درستي استفاده كند و همين مسئله باعث مي شود زماني كه خواسته اي دارد او را كلافه كند و باعث بي قراري و بهانه گيري او شود و گريه كند يا جيغ بكشد.

در اين هنگام بايد صبور و با حوصله به نياز هاي كودكتان رسيدگي كنيد و آن ها را مورد بررسي قرار داده تا پاسخ درستي براي آن پيدا كنيد.

منبع:مركز مشاوره و روانشناسي مشاورانه-كودك بهانه گير

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ ] [ ۰۹:۲۵:۱۸ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی