moshaverrkhob
moshaverrkhob

سن تربيت كودك، از چه سني كودك را تربيت كنيم؟

آيا سن تربيتي كودك مربوط به دوره خاصي مي باشد؟ همه پدر و مادر ها دوست دارند تا فرزند آن ها به بهترين شكل تربيت شوند و از همان روزهاي ابتداي زندگي كودك سعي مي كنند تا به بهترين نحوه به كوك برخورد كنند، تا فرزندشان را به خوبي پرورش داده و تربيت كنند.

اما بسياري از والدين نمي دانند تا در چه سني چه رفتاري با كودكشان داشته باشند هنگامي كه والدين آگاهي لازم در مورد سن تربيت كودك و چگونگي آن به دست آوردند مي توانند رفتاري متناسب با درك كودك ارائه دهند.

در اين مقاله سن تربيت كودك و رفتار هاي متناسب در هر دوره از رشد مورد بررسي قرار گرفته است، با مطالعه اين مقاله مي توانيد اين اطلاعات را كسب كرده و هم چنين مي توانيد از مشاور و روانشناس كمك بگيريد تا با توجه به اين موضوع راهنمايي هاي لازم را براي شما انجام دهد.

بهترين زمان و سن تربيت كودك
به طور كلي يادگيري كودك سن خاصي ندارد و نمي توان تربيت كودك را به سن خاص و دقيقي اختصاص داد، در واقع از همان ابتداي زندگي كودك والدين بر روي رفتار او اثر مي گذارند.

به عنوان مثال انجام دادن رفتار هاي ساده اي مثل بغل كردن كودك، نگاه كردن، حرف زدن و بوسيدن او در سنين پايين و پاسخ به نيازهاي جسمي و عاطفي او در همان اوايل زندگي بر شكل دهي شخصيت، عاطفه و رفتار هاي بعدي فرزندتان تاثير مي گذارد، همچنين بر اساس پژوهش هاي انجام شده صحبت با كودك پيش از تولد همراه با موسيقي، تغذيه مناسب، دور بودن از استرس و اضطراب كودك تاثير مي گذارد.

با اين وجود تربيت مستقيم كودك در سني آغاز مي شود كه او قدرت درك و پاسخ كلامي داشته باشد، اين مقاله با توجه به دوره هاي حساس و مهم رشد و نياز هاي مختص هر دوره با توجه به سن تربيت آن دوره تقسيم بندي شده است، در اين مقاله با هر بخش و نكات تربيتي مربوط به آن بخش آشنا خواهيد شد.

تربيت كودك زير يكسال
در سنين زير يك سال ارتباط شما با كودك تان بايد بسيار زياد باشد و فرزندتان بايد احساس آرامش و امنيت در كنار شما داشته باشد تا در آينده بتواند شخصيتي مستقل براي خود ايجاد كند. در ماه هاي ابتدايي تولد، شما مي توانيد توانايي ذهني كودك را افزايش دهيد و محيط اطراف كودك را با توجه به وسايلي كه براي او جذابيت و تنوع دارد غني سازيد و در كنار آن در آغوش كشيدن، لبخند زدن به او و بازي كردن را فراموش نكنيد و سعي كنيد به كودك حس آرامش و امنيت بدهيد زيرا تلاش هاي شما در اين سن به افزايش بهداشت جسمي و رواني كودك منجر خواهد شود.

منبع:مركز مشاوره و روانشناسي مشاورانه-سن تربيت كودك

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ ] [ ۱۲:۵۵:۴۶ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی