moshaverrkhob
moshaverrkhob

ديابت دوران بارداري چيست؟

آيا تا به حال در مورد ديابت در دوران بارداري چيزي شنيده ايد؟ در مورد ديابت دوران بارداري چه اطلاعاتي داريد؟ آيا مي دانيد كه ديابت دوران بارداري فقط براي مادران باردار به وجود مي آيد؟ از راه ها و روش هاي درماني آن چه مي دانيد؟

بي شك تا به حال با اين اصطلاح آشنا شده ايد، كه در زمان بارداري برخي از مادران ممكن است به ديابت دچار شوند، تشخيص اين ديابت براي اولين بار در دوره بارداري انجام مي شود و جاي هيچ نگراني براي آن وجود ندارد زيرا بعد از زايمان اثر آن از بين خواهد رفت.

ديابت در دوران بارداري موقتي بوده و بعد از زايمان از بين مي رود اما مادران باردار بايد رژيم غذايي را رعايت كنند و رژيم آن ها بايد تحت نظر پزشك باشد، زيرا اگر نكات غذايي را رعايت نكنند ممكن است خطر ابتلا به ديابت نوع ۲ در آن ها به وجود داشته باشد.

از ديابت دوران بارداري چه مي دانيد؟
ديابت در دوران بارداري يكي از بيماري هاي مخصوص زنان باردار مي باشد كه تنها در زمان بارداري به وجود مي آيد و بعد از بارداري از بين مي رود.

در طي دوره بارداري اختلال تحمل گلوكز به وجود مي آيد كه براي اولين بار در زمان بارداري ايجاد شده و مورد تشخيص قرار مي گيرد و به آن ديابت در دوران بارداري مي گويند.

در طي بارداري سطح گلوكوز خون بالا مي رود و به همين دليل علائم ديابت در بارداري كه پيش از آن براي زنان باردار تشخيص داده نشده است، مشخص مي شود.

ديابت در دوران بارداري به خاطر موارد زير به وجود مي آيد و در صورتي كه موارد زير در مادر باردار به وجود آيد ديابت قابل تشخيص خواهد بود.

زماني كه بدن فرد قادر به ترشح انسولين كافي در دوران بارداري نباشد.
زماني كه در بارداري ميزان توليد هورمون چربي و همچنين هورمون هاي ضد انسولين بيشتر شود.
يكي از مشكلات شايع در بارداري ديابت در دوران بارداري مي باشد كه مادران زيادي در بارداري درگير آن هستند و هر روز ديابت در دوران بارداري در حال افزايش مي باشد.

بر اساس تحقيقات انجام شده ميزان شيوع ديابت دوران بارداري در ايران در مجموع ۹٫۴ درصد مي باشد و كمترين ميزان شيوع آن در كرمانشاه با ميزان ۶٫۱۸ درصد و بيشترين ميزان آن در كرج با ميزان ۷ درصد بوده است.

منبع:مركز مشاوره و روانشناسي مشاورانه-ديابت دوران بارداري چيست؟

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ ] [ ۱۰:۳۸:۵۵ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی