moshaverrkhob
moshaverrkhob

تاثير ژنتيك بر اعتياد ، ژنتيك چقدر در گرايش افرد به مواد مخدر تاثير دارد؟

تاثير ژنتيك بر روي اعتياد موضوعي مي باشد كه تحقيقات بسياري بر روي آن انجام شده است، آمار نشان مي دهد كه حدود ۲۰ تا ۷۰ درصد اعتياد به مواد مخدر تحت تاثير ژن خانوادگي افراد مي باشد و اين ميزان تاثير در مواد مخدر متفاوت مي باشد.

آگاهي لازم نسبت به ژن هاي زمينه ساز به اعتيادپ به خانواده ها كمك مي كند تا به ميزان زيادي از گرايش جوانان به مصرف مواد مخدر جلوگيري كنند و در برخي از كشورها با استفاده از آزمايش ژنتيك مي توانيد زمينه ژنتيكي اعتياد را از همان ابتداي تولد شناسايي كنيد.

ژنتيك به اين معني نمي باشد كه فرد صددرصد در آينده به اعتياد دچار مي شود بلكه بيانگر اين است كه اين فرد نسبت به سايرين بيشتر در معرض خطر اعتياد به مواد مخدر مي باشد و به سمت اعتياد به مواد مخدر گرايش دارد و اگر در شرايط محيطي نامناسب قرار بگيرد احتمال معتاد شدن افزايش مي يابد، هم چنين علاوه بر اين ها والدين تاثير بسياري بر ابتلا به اعتياد در فرزندان دارند.

تاثير ژنتيك بر اعتياد
هيچ كس از اعتياد در امان نمي باشد زيرا مكانيسم اعتياد در مغز وجود دارد و در صورتي كه مغز يك امر لذت بخش را تجربه مي كند گذرگاه هاي عصبي در مغز ايجاد مي شود كه به همين ترتيب فرد دوست دارد تا آن لذت را دوباره تجربه كند .

بر اساس تحقيقات انجام شده اعتياد در بسياري از افراد زمينه ژنتيكي دارد و منظور از ژنتيك تفاوت هاي زيستي مي باشد كه باعث مي شود افراد در برابر اعتياد آسيب پذير تر شوند و صدمه ببينند، اعتيادي كه در بزرگسالي به وجود مي آيد بيشتر به خاطر ژنتيك مي باشد زيرا در آن سن تاثير پذيري از محيط كاهش مي يابد.

مشاوره ژنتيك
۵ دليل مشاوره ژنتيك
اهميت آگاهي از تاثير ژنتيك بر اعتياد
اعتياد يك مشكل پيچيده مي باشد كه عوامل بسياري بر روي آن تاثير مي گذارد، يكي از عوامل تاثير گذار بر روي آن ژنتيك مي باشد و همچنين تنها يك ژن مخصوص در بروز اعتياد موثر نمي باشد بلكه چندين ژن بر روي اعتياد تاثير مي گذارد.

اگر درك بهتري از اين پيچيدگي ها داشته باشيد و عوامل موثر در اعتياد را به خوبي بشناسيد علاوه بر اين كه به درمان كمك مي شود باعث پيشبيني و پيشگيري بهتر از اعتياد نيز مي شود البته بايد بدانيد كه ژن ها سرنوشت انسان را نمي سازند و افرادي كه ژن اعتياد دارند تنها مستعد معتاد شدن نمي باشند بلكه شرايط محيطي بر روي اعتياد فرد تاثير بسياري مي گذارد و والدين مي توانند با تعديل محيط از معتاد شدن خود و يا فرزندشن جلوگيري كنند.

منبع:مركز مشاوره و روانشناسي مشاورانه-تاثير ژنتيك بر اعتياد

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ ] [ ۰۹:۱۰:۰۷ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی