moshaverrkhob
moshaverrkhob

برخورد با اشتباهات كودك ، بهترين واكنش در برابر اشتباهات كودكان

يكي از مهم ترين دغدغه هاي والدين، نحوه برخورد با اشتباهات كودك مي باشد، زيرا كودكان با رفتارهاي اشتباه خود بزرگ مي شوند و شخصيت آن ها از اين طريق شكل مي گيرد و كودكان با اشتباه كردن، رفتارهاي درست و صحيح را ياد مي گيرند اما رفتار هاي والدين در اين زمينه مهم مي باشد و باعث يادگيري درست و يا غلط در كودكان مي شود.

اگر با كودك رفتار اشتباه صورت گيرد آسيب هاي جدي بر روي شخصيت او مي گذارد كه يكي از آن ها كمبود اعتماد به نفس مي باشد در برخورد با اشتباهات كودك بايد اصولي را رعايت كنيد تا با رعايت آن ها به بهترين نحوه به كودك خود پاسخ دهيد و او را تربيت كنيد.

در ادامه اين مقاله به بررسي كامل برخورد با اشتباهات كودك مي پردازيم و تا حدودي اطلاعاتي را در اختيارتان قرار مي دهيم.

اشتباهات كودك و بر خورد با آن ها
اشتباه كردن يك امر معمول و عادي براي رشد و پرورش كودكان مي باشد و هيچ كودكي نيست كه كارهايش را بدون نقض و مطالبق با انتظار والدين انجام دهد و همه آن ها گهگداري اشتباهاتي دارند، اما آن چه اهميت دارد نحوه بر خورد والدين با اشتباهات مي باشد، زيرا اين اشتباهات باعث عبرت آميزي و تغيير رفتار صحيح كودكان مي شود.

مغز كودكان پيام هاي منفي را درك نمي كند مثلا زماني كه كودك گريه مي كند و جيغ مي زند به او بگوييد “جيغ نزن” به ندرت به حرف هاي شما گوش مي دهد و احتمال دارد شما احساس كنيد كه با شما لجبازي مي كند در حالي كه اين طور نمي باشد و لازم است كه شما نحوه بيان خود را با او تغيير دهيد مثلا در برخورد با جيغ زدن به او بگوييد ” لطفا آرام تر صحبت كن “.

برخورد با اشتباهات كودك، تنبيه و فرياد زدن ممنوع
فرياد زدن بر سر كودك به اندازه تنبيه بدني و كتك زدن مخرب مي باشد و بر روي شخصيت و اعتماد به نفس فرد آسيب جدي وارد مي كند، اين كار نتيجه آنچناني ندارد زيرا داد زدن نتيجه معكوس دارد و كودك توجه آنچناني به حرف والدين نمي كند.

كودكاني كه به هر دليلي حتي براي اشتباهات كوچك تنبيه مي شوند دچار كمبود اعتماد به نفس شده و با احساس گناه و سرزنش رشد مي كنند و بزرگ مي شوند.

منبع:مركز مشاوره و روانشناسي مشاورانه-برخورد با اشتباهات كودك

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ ] [ ۰۷:۱۱:۱۸ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی