moshaverrkhob
moshaverrkhob

مشاوره اعتماد به نفس

چرا مشاوره اعتماد به نفس اهميت دارد؟
اعتماد به نفس يك مفهوم مهم و البته تاثير گذار در زندگي هر فرد است كه مي تواند موفقيت يا عدم موفقيت افراد را تا حدود بسيار زيادي پيش بيني كند.

هستند افرادي كه سرشار از هوش يا IQ هستند ولي به سبب عدم اعتماد به نفسشان هيچگاه نتوانسته اند توانايي هايشان را آنطور كه بايد در معرض نمايش بگذارند چون به توانايي هاي خود ايمان نداشته اند و احساس خودكم بيني داشته اند.

عدم اعتماد به نفس مي تواند براي فرد بسيار آزاردهنده باشد ولي متاسفانه افراد بسياري ممكن است تا آخر عمر با كمبود اعتماد به نفس زندگي شان را سپري مي كنند و هيچگاه به خودباوري لازم نرسند. بنابراين پرداختن به اين مبحث بسيار مهم است و به همين دليل ما در اين مقاله با عنوان مشاوره اعتماد به نفس قصد داريم اطلاعات لازم در مورد اعتماد به نفس و راه هاي تقويت آن را به شما ارائه دهيم.

تعريف اعتماد به نفس
اعتماد به نفس نوعي نگرش است كه به فرد اجازه مي دهد ديدگاه واقعي و مثبتي نسبت به خود داشته باشد و سبب مي شود فرد به تواناييهاي خود اعتماد كند و احساس كنترل بر روي زندگي داشته باشد.

جستجوي اعتماد به نفس واقعي
اگر افراد فقط در مورد كارهايي كه مي توانند خوب انجام دهند اعتماد به نفس داشته باشند در واقع خودشان را محدود كرده اند و فقط در موارد معدودي اعتماد به نفس دارند در صورتي كه اعتماد به نفس واقعي احساسي است كه سبب مي شود فرد در زمينه هاي مختلف نسبت به توانايي هاي خودش ايمان داشته باشد و براي رسيدن به خواسته اش تلاش كند.

اعتماد به نفس واقعي ربطي به رويدادهاي ظاهري ندارد بلكه باور به توانايي هاي دروني است كه فرد را قادر به انجام كار و فعاليتي خاص مي كند. به عنوان مثال فردي ممكن است در ذهن خود چنين تصور كند كه اگر فلان ماشين يا شغل را داشته باشم مطمئنا شرايطم بهتر خواهد بود و اعتماد به نفس بالاتري خواهم داشت ولي گاها اين اتفاق مي افتد كه فرد با دستيابي به اين شرايط و امكانات، باز هم به خودباوري و اعتماد به نفس لازم دست پيدا نمي كند، به همين دليل است كه فرد بايد از درون خود به دنبال اعتماد به نفس باشد نه از بيرون.

اگر حس اعتماد به نفس را فقط محدود به دستاوردهاي خود در زندگي كنيم خود را براي عدم اعتماد به نفس آماده كرده ايم. ما نمي توانيم بازتاب جهان را به اهداف و روياهايمان كنترل كنيم، تنها چيزي كه توان كنترل آن را داريم و بايد به آن اعتماد داشته باشيم تعهد و اعتمادمان به توانايي خود براي انجام هر امر ضروري در جهت رسيدن به آرزوهاي خود است .

اگر اعتماد به خود را برپايه وجود خود بنا كنيم هيچ كس و هيچ شرايطي نمي تواند آن را از ما بگيرد. احساس اعتماد به نفس ما از اراده و تصميم خودمان سرچشمه مي گيرد.

منبع:مركز مشاوره و روانشناسي مشاورانه-مشاوره اعتماد به نفس

امتیاز:
بازدید:
[ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ] [ ۱۱:۲۴:۴۱ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی