moshaverrkhob
moshaverrkhob

فاصله گرفتن از گذشته خود موجب چه مي شود؟

امروزه ابداعات، اختراعات و نوآوري هاي بسياري صورت گرفته است و دليل آن به خاطر فاصله گرفتن از گذشته خود و انديشه هاي گذشته و سنتي مي باشد كه باعث افزايش خلاقيت افراد مي شود.

بر اساس مطالعاتي كه روانشناسان انجام داده اند اشخاص مي توانند مهارت هاي جديد و تازه را بياموزد و از آن مهارت هاي جديد در زمينه شغلي، خانوادگي و بسياري از مسائل ديگر استفاده كند.

گاهي اوقات شرايطي به وجود مي آيد كه فرد براي اين كه الگوي جديدي را تجربه كند بايد الگوهاي قديمي را كنار بگذارد و بدون كنار گذاشتن الگوي قديم قادر نخواهد بود الگوي جديدي را تجربه كند.

بر اساس همين قضايا اگر فرضيه هايي كه در مورد افراد داريم را كنار نگذاريم نمي توانيم انتظار داشته باشيم تا روابط با دوامي با ديگران داشته باشيم و بتوانيم روابط خوبي را تشكيل دهيم.

در اسلام نيز افراط منع شده است و توصيه شده است كه مسلمان ميانه روي داشته باشند.

غلبه بر گذشته خود
بر اساس نظر روانشناسان افرادي كه عادت هاي جديدي را فرا مي گيرند بايد عادت هاي كهنه را كنار بگذارند و براي ياد گرفتن عادت هاي جديد بايد طرز برخورد خوبي را ياد داشته باشند.

افراد براي اين كه گذشته خود و عادت هاي گذشته خود را كنار بگذارند بايد شناخت دقيقي از برنامه ها و هدف هاي خود داشته و نسبت به هدف هاي خويشتن اطلاع درستي از برنامه ها داشته باشند.

فرد بايد بداند كه چه كسي مي باشد و مي خواهد به كجا برسد، اگر او نسبت به اولويت هاي زندگي اش بي توجه باشد عملكرد ضعيفي نسبت به اهدافش خواهد داشت. مي توان به كمك احساسات، عواطف و با تغيير دادن روحيه و شرايط نتايج ضعيف را از ميان برداشت.

هنگامي كه افراد برنامه اي براي زندگي شان دارند بايد به طور دقيق برنامه ريزي كرده و آن ها را مديريت كنند تا به هدف هاي خود برسند و آن ها نبايد در برنامه هاي خود دمدمي مزاج باشند و برنامه هايشان را بر اساس هوس هايشان تغيير دهند، اشخاص بايد بر اساس نظم و انضباط برنامه هاي خود را مكتوب كنند.

افراد بايد براي برنامه هاي خود نظم و برنامه ريزي دقيقي داشته باشند و فرصت هاي قابل ملاحظه اي را صرف برنامه ريزي كنند، انضباط باعث مي شود تا فرد توانايي قول دادن، متعهد شدن و پايبند باقي ماندن را به خوبي اجرا كند و به خوبي بتواند بر نيروهاي گذشته غلبه كند.

براي اينكه به هدف هاي بزرگ برسيم بايد از چيزهاي كوچك شروع كنيم و بعد مي توانيم به تدريج غرور و افتخار شخصي خود را تقويت نماييم و براي اين كه بتوانيم نسبت به عهد و پيمان خود پايبند باشيم بايد توانايي خود را افزايش دهيم.

منبع:مركز مشاوره و روانشناسي مشاورانه-فاصله گرفتن از گذشته خود موجب چه مي شود؟

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ] [ ۰۹:۲۹:۴۵ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی