moshaverrkhob
moshaverrkhob

كارهايي كه در دعواي خانوادگي بايد انجام دهيم

۱٫در هنگام دعواي خانوادگي احترام خود را حفظ كنيد
هيچ وقت لازم نيست كه بيش از اندازه با خانواده همسرتان احساس صميميت كنيد، زيرا اختلاف نظر در بين همه افراد وجود دارد و شما حتي با دوست صميمي تان گاهي اوقات به مشكل مي خوريد و با يكديگر دعوا و مشاجره مي كنيد.

در مورد خانواده همسر هم به دليل اختلاف نظر ها و تفاوت هاي فرهنگي و سنتي جر و بحث و مشاجره هايي به وجود مي آيد كه صميميت بين افراد هم نمي تواند مانع اين اختلافات شود.

سعي كنيد با خانواده همسرتان متعادل بر خورد كنيد و در كنار داشتن برخوردي گرم و همدلانه بيش از اندازه با آن ها صميمي نشويد و تماس ها و رفت و آمد هاي زياد و وقت بي وقت با آن ها نداشته باشيد تا اختلاف نظر ها و جر و بحث هاي شما به حداقل برسد و هم چنين شما احترام خود را حفظ كنيد.

در صورتي كه صميميت شما با آن ها بيش از اندازه شود آن ها به خودشان اجازه مي دهند تا در زندگي شما دخالت كرده و ابراز نظر و عقيده كنند در اين صورت ممكن است شما احساس خوشايندي نسبت به اين موضوع نداشته باشيد و از دخالت آن ها خوشتان نيايد.

۲٫ در هنگام دعواي خانوادگي نظرات آن ها را بشنويد و فورا با آن مخالفت نكنيد
گاهي اوقات افراد به خاطر اين كه مانع از دخالت هاي خانواده همسرشان شوند نسبت به كوچك ترين نظرات آن ها عكس و العمل نشان مي دهند و به قول امروزي ها مي خواهند طرف را سر جايش بنشانند در حالي كه ممكن است نظرات آن ها از روي دلسوزي، بدون غرض و دوستانه باشد.

افراد قبل از نشان دادن هر گونه واكنشي نسبت به نظرات خانواده همسر بايد به خوبي به صحبت هاي آن ها گوش دهد و نظرات آن ها را سبك سنگين كند و بدون توجه به اين كه نظر به نفع يا ضررش مي باشد با گفتن جمله” باشد به آن فكر مي كنم” به بحث پايان دهد، و بعد از غياب طرف هر طور كه خودش مي خواهد و به نفعش مي باشد بهترين تصميم را بگيرد.

اگر فرد در همان لحظه واكنش سريع انجام دهد نه تنها رفتاري غير محترمانه داشته است بلكه اختلاف و مشاجره در خانواده بيشتر مي شود.

۳٫ در هنگام دعواي خانوادگي و در حضور خانواده همسر براي شوهرتان قدرت نمايي نكنيد
يكي از خط قرمزها و نقطه ضعف هاي خانواده همسر، قدرت نمايي و كنترل عروس بر فرزندشان مي باشد، آن ها دوست ندارند كه عروس شان در خانه امر و نهي كند، رييس بازي در بياورد و فرزندشان مطيع حرف همسرش باشد.

از طرف ديگر بسياري از زنان فكر مي كنند كه بايد به خانواده شوهر نشان دهند كه رئيس و مدير خانه چه كسي مي باشد و به همين دليل جلوي خانواده نسبت به شوهر امر و نهي مي كند و اختلاف هاي بسياري را در ميان خانواده ايجاد مي كند.

منبع:مركز مشاوره و روانشناسي مشاورانه-كارهايي كه در دعواي خانوادگي بايد انجام دهيم

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ] [ ۰۸:۴۳:۵۵ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی