moshaverrkhob
moshaverrkhob

طبق نظر دكتر روانشناسي پيشينه خانواده در ازدواج مي تواند تاثيرات زيادي داشته باشد. چرا؟

بيش از ۸۰ تا ۹۰ درصد از افكار، باورها و احساسات و رفتارهاي ما در نيمه نا خودآگاه و خودآگاه ما وجود دارد و اين به دليل شكل گرفتن آن ها در دوران كودكي و نوجواني در مغز ما مي باشد.

اگر چيزي با آن ها مغايرت داشته باشد براي ما موضوعي غير طبيعي و غير قابل قبول و حتي غير منطقي به نظر خواهد رسيد و ما نمي توانيم با آن موضوع به راحتي كنار بياييم.

در حالت كلي سيستم مغز اگر چيزي وارد آن شود به صورت خودكار ثبت آن انجام مي شود براي مثال همه ي ما پس از انجام دادن تمرين هاي طولاني مهارت هاي خاصي را مانند دوچرخه سواري ، رانندگي و غيره را ياد گرفته ايم و هنگامي كه آن ها را انجام مي دهيم ديگر نياز به فكر كردن نداريم و به طور خودكار آن را انجام مي دهيم.

يا ممكن است فردي شاهد جرو بحث والدينش بوده و بر اساس ولوم صدا به اين نتيجه رسيده كه اگر صداي يكي از آن ها قوي تر و بلند تر باشد مشاجره به پايان مي رسد در نتيجه ممكن است براي زندگي مشتركش همين روش را پيش گيرد.

با توجه به اين مثال ها سيستم مغزي فرد با آن چه در دوران كودكي اش شكل گرفته هماهنگ مي شود و با آن ها به تعامل و آرامش مي رسد.

نقش پيشينه خانواده در ازدواج
بر اساس نظرات مشاور، خانواده در موفقيت ازدواج و رابطه ما نقش مهمي دارد، در خانواده شرايطي متفاوتي وجود دارد، بسياري از افراد ممكن است محيط خانواده گرم و صميمي داشته باشند و بتوانند با امنيت و آرامش در كنار يكديگر زندگي كنند و بسياري خانواده ها غير قابل پيش بيني، متزلزل و غير منصف مي باشند و به همين دليل گفته مي شود كه گذشته افراد با يكديگر متفاوت است.

در زير نمونه از عواملي كه بر روي ازدواج تاثير مي گذارد را مورد بررسي قرار مي دهيم.

راضي بودن پدر و مادر از ازدواجي كه باهم داشته اند.
رابطه دوران كودكي فرزند با پدر و مهر و محبتي و علاقه اي كه از طرف فرزندش دريافت مي كند.
داشتن اوقات خوش با پدر خانواده و راحت و رفيق بودن با پدر
رابطه دوران كودكي با مادر و نشان دادن علاقه و محبت از طرف مادر
داشتن اوقات خوب و خوش در كنار مادر و احساس راحتي و رفيق بودن با او
اثرات گذشته خانواده بر زمان حال، به گونه اي كه ممكن است موضوعات و مسائلي در زمان كودكي و نوجواني وجود داشته است و حل نشده و اثرات آن بر روي زمان حال تاثيراتي مي گذارد.
اثرات منفي خيانت والدين
وابستگي شديد به والدين و اعتماد نكردن به ديگران
استقلال در خانواده، بسياري از والدين ممكن است فرزندشان را تشويق كنند تا مستقل شود و گاهي اوقات ممكن است در كارهاي فرزندشان دخالت كنند و نظر خود را بر آن ها تحميل كنند
غيره
اين موارد گفته شده مي تواند بر روي موفقيت ازدواج و روابط ما نقش بسيار مهمي داشته باشد.

منبع:مركز مشاوره و روانشناسي مشاورانه-پيشينه خانواده چقدر در موفقيت ازدواج نقش دارد؟ طبق نظر دكتر روانشناسي

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ ] [ ۱۱:۱۳:۲۵ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی