moshaverrkhob
moshaverrkhob

آيا آينده مي توان ازدواج را پيش بيني كرد؟

تنش هاي خانوادگي يكي از بدترين و شديدترين تنش ها و استرس ها مي باشد و طلاق در صدر اين تنش هاي خانوادگي مي باشند.

صدمات طلاق گاهي اوقات بسيار طولاني مي شود و ممكن است در حد از دست دادن عزيزي يا حتي بدتر از آن باشد و مدت طولاني طول بكشد و ماندگاري بالايي داشته باشد.

به همين دليل سعي مي شود تا ازدواج هاي ناموفق به حداقل برسد و پيشگيري هاي لازم در زمينه ازدواج هاي ناموفق انجام شود.

مشاوران و مراكز روانشناسي خدمات بسياري در زمينه ازدواج انجام مي دهند و دستاوردهاي بسياري در اين زمينه دارند.

امروزه مي توان تقريبا سرانجام و آينده يك ازدواج را را پيش بيني كرد و با بررسي زوجين و نوع ارتباط و شرايط حاكمي كه بر ازدواج وجود دارد اين پيش بيني به وجود مي آيد.

اما در اين مسئله بايد يك نكته را در نظر گرفت و آن ميزان رضايت و خرسندي طرف از زندگي مشترك مي باشد چون ميزان رضايت از زندگي، ثبات و پايداري ازدواج را مشخص مي كند، پس ميزان تفاوت قائل شدن ميان رضايت و خرسندي ميزان ثبات و پايداري ازدواج را مشخص مي كند.

بسياري از افراد هستند كه از ازدواج شان ناراضي بوده و اما به دلايلي مانند ناتواني، نيازمند بودن و يا نگراني در مورد مسائل مختلف و … بدون اينكه جدا شوند و طلاق بگيرند به زندگي ناخوشايند خود ادامه مي دهند و ممكن است براي بهبود رابطه خود هيچ اقدامي انجام ندهند.

پيش بيني ازدواج و عوامل آن
طبق نظريه مشاور و روانشناس خوب رضايت و خرسندي از زندگي مشترك عوامل پيش بيني كننده ازدواج مي باشد كه در بيشتر جوامع و فرهنگ ها يكسان و صادق مي باشد و تاثير بسياري در دوام و ثبات ازدواج دارد ولي نتيجه به دست آمده از آن و ميزان تاثير و نقش آن ممكن است در جوامع و فرهنگ هاي مختلف متفاوت باشد.

هر كدام از اين عوامل به تنهايي نقش قطعي در ازدواج نداشته و ميزان تاثير اين ويژگي ها در فرد و زوج هاي مختلف متفاوت بوده است و براي هر فرد مختص به خودش مي باشد و اين ويژگي ها براي فرد زنگ خطر مي باشد تا فرد براي ازدواج تحمل و تعقل بيشتري كند و انتخاب مناسبي براي شريك زندگي داشته باشد.

دكتر لارنس در مورد ازدواج تحقيقاتي را انجام داده است و بر اساس اين تحقيقات عوامل پيش بيني كننده و اثرگذار ازدواج را در سه گروه تقسيم بندي كرده است كه به آن ها مثيث ازدواج مي گويند.

مراحل مختلف زندگي زناشويي
هفت مراحل مختلف زندگي زناشويي چيست؟
سه ضلع مثلث عبارت اند از:

ويژگي هاي فردي در زندگي مشترك
افراد داراي ويژگي ها و رفتارهاي فردي وخاصي هستند و در واقع خصوصيات شخصيتي، باورها، ارزش ها، طرز نگرش و اهداف و مهارت هاي اجتماعي مي باشد كه در زير نمونه هايي از ويژگي هاي شخصيتي آن را بيان مي كنيم.

داشتن اعتماد به نفس و عزت نفس

منبع:مركز مشاوره و روانشناسي مشاورانه-آيا مي تواند نتيجه و آينده ازدواج مان را پيش بيني كنيم؟

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ] [ ۱۲:۲۱:۴۸ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی