moshaverrkhob
moshaverrkhob

سرما خوردگي رواني چيست؟

مارتين سليگمن، روانشناس و نويسنده معروف آمريكايي، افسردگي را نوعي سرما خوردگي رواني مي دارند و علت اين نام گذاري را به خاطر شيوع فراوان اين اختلال در نظر گرفته است.

در دوران زندگي تقريبا تمام افراد كم و بيش به افسردگي دچار مي شوند، در بسياري از افراد اين افسردگي شديد مي باشد و نياز به درمان دارد.

حدود ۱۲ درصد از مردم به اين افسردگي (سرما خوردگي رواني) دچار هستند و بعضي ديگر نيز ممكن است در زمان جواني درجه هاي خفيفي از افسردگي را تجربه كرده باشند.

درمان افسردگي و سرما خوردگي رواني
در بسياري از موارد افسردگي ظرف ۳ تا ۶ ماه درمان شود، البته بدان معنا نمي باشد كه افسردگي نياز به درمان ندارد يا از اهميت پاييني برخوردار است، بلكه بايد اقدامات لازم براي درمان افسردگي صورت گيرد.

براي درمان افسردگي يا همان سرما خوردگي رواني بايد از اطرافيان بيمار و اعضاي خانواده و همچنين روانشناس و مشاور كمك گرفت.

افسردگي نوعي بيماري است و هيچ كس از افسردگي خود يا اطرافيانش خوش حال نمي شود زيرا افسردگي باعث مي شود تا روان انسان ها ضعيف شود و احساس شادي و نشاط آن ها از بين برود.

هنگامي كه فردي دچار افسردگي مي شود از ديگران دور و گوشه گير مي گردد، در اين دوران روابط او با اطرافيانش كاهش مي يابد و سپس شدت افسردگي در فرد بيشتر شده و احساس ضعف و گناه پيدا مي كند.

در اين هنگام اطرافيان حالت هاي فرد افسرده را متوجه مي شوند و به پي مي برند كه افكار منفي در او به وجود آمده و دچار يك بيماري روحي شده است اما در اغلب اوقات آن ها خيال مي كنند كه فرد افسرده به راحتي مي تواند با اين قضيه كنار بيايد و از افكار افسرده خود رها شود، بنابراين اهميت زيادي به اين موضوع نمي دهند.

در حقيقت فقط يك فرد افسرده مي داند كه چطور بايد با او رفتار شود و براي اين كه از اين افكار رها شود نياز به كمك و زمان دارد.

راه هاي رهايي از حالت افسردگي
براي اين كه فرد از حالت افسردگي رها شود مي توان راه هاي موثري را امتحان كرد، به طور مثل فرد بيمار را درك كرد، با او رفتار صحيح و درستي داشت و با مهرباني و شكيبايي با او رفتار كرد. در اين صورت بيمار بهتر مي تواند با افكارش كنار بيايد و روند درمان را طي كند.

افسردگي يك بيماري است كه به خاطر رنج و احساس هاي ناخوشايندي و فشار هاي مداومي كه بر روي او بوده است به وجود مي آيد و براي درمان آن بايد روش هاي صحيح درماني را در نظر گرفت و با صبر و حوصله آن بيماري را درمان كرد.

افسردگي يك بيماري جسمي نمي باشد و نمي توان آن را با قرص و چند روز استراحت كردن بر طرف كرد و درمان آن نياز به زمان دارد.

افسردگي چيست ؟
بر اساس نظر روانشناسان هنگام افسردگي فرد به غم و اندوه بسياري دچار مي شود و سطح خوش حالي او به ميزان زيادي كاهش مي يابد و گوشه گير مي شود.

منبع:مركز مشاوره و روانشناسي مشاورانه-سرما خوردگي رواني چيست؟

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ] [ ۰۵:۰۲:۴۸ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی