moshaverrkhob
moshaverrkhob

بر اساس تجارب باليني، تجربه ي شكست عاطفي مي تواند در كنار عواملي مانند سيل، زلزله، تصادف، آتش سوزي و مرگ عزيزان قرار گيرد و شك عصبي سهمگيني را به فرد وارد كند كه متخصصان از آن به عنوان “تروما” ياد مي كنند.

فرد شكست خورده ممكن است دامنه ي وسيعي از علايم جسمي و رواني از جمله:

احساس گيجي،
مشكل در تصميم گيري،
مشكلات جسمي- عصبي،
دردهاي بدني بدون دليل،
بيماري هاي روان تني،
كابوس هاي شبانه،
حالت بهت و درماندگي،
تپش قلب،
خودسرزنشي
كناره گيري از ديگران
به ميزاني كه فرد انتظار مواجهه با چنين شكستي را نداشته باشد و براي آن آماده نباشد، سندرم شكست عاطفي قوي تر خواهد بود و فرد را با علايم سنگين تر و بيشتري مواجه ميكند.

در صورتي كه فرد شكست خورده به دنبال استفاده از منابع حمايت اجتماعي نرود و از ديگران براي غلب بر مشكلاتش استفاده نكند، خطر ابتلابه افسردگي و اضطراب بسيار بالاست و مساله مي تواند با چندين اختلال ديگر نيز همراه شود.

در چه مواقعي به روانشناس مراجعه كنيم؟
طبيعي است كه مواجه شدن با شكست عاطفي مساله اي بسيار دردناك و آزاردهنده است اما اگر نتوانيد پس از گذشت حداكثر ۶ ماه، بهبودي لازم را به دست آوريد و به كار و زندگي روزانه تان بازگرديد، لازم است هرچه سريعتر به يك روانشناس و يا مشاور مراجعه كنيد.

پيشنهاد حرفه اي تر مي تواند اين باشد كه منتطر گذر زمان نمانيد و براي حفاظت از سلامت رواني تان، با يك روانشناس گفت و گو كنيد.

بر اساس ماهيت شكست عاطفي، صرف گفت و گو كردن و بيان مشكل نيز تاثير زيادي در تخليه ي احساسات منفي دارد و مي تواند حال تان را بهتر كند.

منبع:مركز مشاوره و روانشناسي مشاورانه-ترميم زخم عاطفي پس از شكست عشقي

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ ] [ ۱۰:۳۰:۰۸ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی