moshaverrkhob
moshaverrkhob

خواسته هاي كودكان، بچه هاي پرتوقع كه همه چيز مي‌خواهند

بسياري از كودكان درخواست هاي و خواسته هاي آن ها نامطلوب است و والدين متوجه آن مي شوند چون خواسته هاي كودكان به دو دسته مطلوب و نامطلوب تقسيم مي شود.

والدين وقتي متوجه خواسته نامعقول فرزندشان مي شوند نسبت به آن واكنش نامناسب نشان مي دهند و همين واكنش نامناسب باعث مي شود تا كودكان عكس العمل هاي مانند بد خلقي، لجبازي و پرخاشگري نشان دهند و درخواست هاي نامطلوب ديگري داشته باشند.

والدين بايد با برخورد صحيح با فرزند خود داشته باشند و بر اساس آشنايتي كه با فرزند خود دارند دليل اين رفتار او را بشناسند تا بتوانند اين مسئله را تا حد زيادي كنترل كنند تا خواسته اي نامطلوب كودك كاهش يابد.

خواسته هاي كودكان
كودك يكي از اعضاي خانواده به حساب مي آيد و او هم مانند ديگر اعضا خواسته هايي دارد اما خواسته هاي كودك به دو دسته تقسيم مي شود، كه به آن ها خواسته هاي مطلوب و نامطلوب مي گويند.

والدين به خواسته هاي منطقي و مطلوب كودك به خوبي جواب مثبت مي دهند و آن ها را قبول مي كنند.

اما بسياري از كودكان خواسته ها و درخواست هاي بيش از حد مي كنند و يا در مكان و شرايط نامناسب تقاضاهايي از والدينش دارند كه والدين نمي توانند آن ها را برآورده كنند ولي كودكان بر انجام آن ها پافشاري مي كند.

پافشاري كردن كودك و قبول نكردن درخواست او توسط والدين باعث ايجاد مشكلات و تنش هايي ميان رابطه والد و فرزند مي شود و روز به روز اين تنش ها بيشتر مي شود.


هشت اصل يادگيري والدگري موثر
دليل خواسته هاي نامطلوب در كودك
كودكان به دلايلي خواسته هاي نامطلوبي دارند كه در زير برخي از اين دلايل را مورد بررسي قرار مي دهيم.

پرتوقع بودن پدر و مادر
كودكان از والدين تقليد مي كنند به همين دليل بعضي از رفتارهاي آن ها به خاطر رفتار مادر و پدر مي باشد، چون كودك محصول خانواده مي باشد و پرتوقع بودن والدين بر روي كودك تاثير مي گذارد.

يكي از دلايل در خواست زياد كودكان پرتوقع بودن پدر و مادر مي باشد، كودك با مشاهده و الگو گرفتن از پدر و مادرش اين رفتارها راياد مي گيرد.

منبع:مركز مشاوره و روانشناسي مشاورانه-خواسته هاي كودكان، بچه هاي پرتوقع كه همه چيز مي‌خواهند

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ ] [ ۰۷:۴۸:۲۷ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی