moshaverrkhob
moshaverrkhob

علت دروغگويي

دروغ گفتن به همسر چه آثار و پيامدهايي را در پي دارد؟
دروغگويي يكي از معضلات اجتماعي است كه آسيب هاي زيادي را به همراه دارد و اگر در روابط زناشويي اتفاق بيافتد آسيب بيش تري به رابطه وارد مي‌كند.

دروغ گفتن به همسر
يكي از اركان اساسي در ازدواج اعتماد است، معمولاً زوجيني كه مبناي زندگي را روي صداقت مي گذارند انتظار دارند كه همسرشان در موقعيت هاي مختلف با صداقت رفتار كند و در صورتي كه همسرشان دروغ بگويد نسبت به او بي اعتماد مي شوند.

زنان و مردان هر دو ممكن است در رابطه با همسر خود دروغ بگويند و علل اين پيامد متفاوت مي باشد، البته در هر صورت دروغ به هر دليلي كه باشد باعث خشم مي شود و زمينه را براي دلخوري و بي اعتمادي فراهم مي‌كند.

دروغگويي مرد
مردان مي توانند به علل مختلفي به همسرشان دروغ بگويند تا مسائل را پنهان كنند. در واقع آن ها فكر مي‌كنند كه با اين كار مصالح زندگي زناشويي را رعايت كرده اند در صورتي كه دروغ شرايط را پيچيده‌تر مي‌كنند.

علت دروغگويي مرد
نگران نكردن همسر
بسياري از مردان مراعات حال همسرشان را مي كنند و برخي از حقايق را به او نمي‌گويند در حاليكه همسرشان متوجه مي‌شود و از او آزرده خاطر مي شود. بنابراين بهتراست كه مردان همسران خود را در جريان نگراني هاي خود بگذارند.

غر زدن همسر
برخي اوقات مردان براي اينكه جنگ و جدل در خانه ايجاد نشود يا همسرشان به آن ها غر نزند دروغ مي گويند.

حفظ عزت نفس
برخي از مردان به شدت عزت نفس پاييني دارند يا فكر مي كنند ممكن است كه احترام و توجه مثبت همسرشان را از دست بدهند بنابراين دروغ مي گويند.

منبع:مركز مشاوره و روانشناسي مشاورانه-علت دروغگويي | از نظر روانشناسي چرا دروغ مي گوييم؟

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ ] [ ۰۳:۲۵:۵۰ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی