moshaverrkhob
moshaverrkhob

توقعات نوجوانان از والدين

نوجواني سن خاصي است و در اين سن نوجوان نيازمند توجه و تحسين مي باشد. اين بدين معني است كه نوجوان نياز دارد كه مورد توجه قرار گيرد و از او قدرداني شود اما بسياري از والدين نكات مثبت فرزندشان را نمي بينند و به آن اشاره نمي كنند و فقط نسبت به نكات منفي فرزندشان واكنش نشان مي دهند.

والدين بايد به خوبي به نوجوانشان توجه كنند مثلا اگر فعاليت مثبتي از طرف فرزندشان مي بينند او را مورد تحسين قرار دهند تا در آن زمينه پيشرفت بيشتري داشته باشد.

در دوران نوجواني افراد اعتماد به نفس ضعيفي دارند به همين دليل بايد مورد توجه والدين قرار گرفته و به خوبي مورد تشويق و تحسين قرار بگيرند و پدر و مادر كارهاي مثبت او را مهم در نظر بگيرند و آن ها مورد تشويق قرار دهند.

والدين بايد نيازهاي فرزندشان را به خوبي بدانند و بفهمند كه نوجوانشان از آن ها چه توقعاتي دارند، در اين صورت مي توانند رابطه بهتر و موثرتري با فرزندش داشته باشد و با يكديگر رابطه اي صميمانه و دوستانه تري برقرار كنند. اين مقاله به بررسي توقعات نوجوانان از والدين مي پردازد.

توقعات نوجوانان از والدين -محبت و ياري
در دوران نوجواني فرد توقع دارد تا او را بفهمند و دوست دارد در كنار كساني باشند كه مي داند در شرايط بحراني مي توانند از او حمايت كرده و پشتيبانش باشند. در اين دوره نوجوان توقع دارند تا به آن ها محبت شود و رابطه دوستانه با ديگران داشته باشد و در صورت كمك به او ياري برسانند.

در اين سن والدين و مربيان بايد به نوجوان بيشتري نزديك شوند و با آن ها روابط دوستانه اي داشته باشند و او را به عنوان يك نوجوان بپذيرند و قبول كنند كه ديگر بچه نيست و كم كم وارد دوران بزرگسالي مي شود.

با انتقال حس خوب به نوجوان مي توانيد همراه خوبي براي او باشيد و به او كمك كنيد تا به آساني از اين دوران عبور كند.

دانش و تخصص
اگر والدين در يك زمينه دانش و تخصص لازم را داشته باشد در اين صورت براي نوجوان بسيار جذاب خواهد بود كه مي توانند در زمينه اي با والدينش به صحبت و مصاحبت بپردازد و احساس مي كند تنها نيستند.

آن ها با سوال پرسيدن از والدينش مي توانند به بسياري از سوالات اساسي و علمي كه براي آن ها بي پاسخ مانده است جواب بدهند و از سردگمي و ابهاماتي كه براي آن ها پيش آمده است رها شود.

تفاوت هاي فردي
افراد از همان ابتدا كه متولد مي شوند با يكديگر متفاوت هستند و اين تفاوت هاي فردي از زمان تولد تا پيري در همه انسان ها وجود دارد و در همه مراحل زندگي آن ها موثر مي باشد.

اما در زمان نوجواني اين تفاوت ها شدت بيشتري دارد. اين دوره باعث مي شود تا تنوع و اختلافاتي در منش ظاهر شود.

پس معلم ايد به اين نكته توجه كند و بيشتر از قبل تنوع و تفاوت را در پيش گيرد و شرايط فردي را در نظر گرفته و تربيت خود را با طبيعت هاي فرد سازگار و متناسب سازد.

منبع:مركز مشاوره و روانشناسي مشاورانه-توقعات نوجوانان از والدين

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ ] [ ۱۰:۳۰:۳۱ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی