moshaverrkhob
moshaverrkhob

علائم نگراني نوجوانان و فشار رواني آن ها چيست؟

نوجوانان در سن نوجواني معمولا به دلايلي از جمله افزايش مسئوليت ها در زمينه تكاليف درسي يا هويت جنسي و … دچار فشار روحي مي شوند كه با علائمي همراه مي باشد.

بسياري از نوجوانان دچار دلواپسي مي شوند و نااميدي و افسردگي را تجربه مي كنند براي اينكه نوجوان بتواند با اضطراب و نگراني هاي خود كنار بيايد و راه حل مفيد و سازنده اي را براي مشكلاتش پيدا كند بايد از طرف خانواده و مدرسه و جامعه مورد توجه و ياري قرار گيرد.

در ادامه مقاله علائم نگراني نوجوانان را مورد بررسي قرار مي دهيم و در مورد هر مطلب توضيح مي دهيم.

علائم نگراني نوجوانان – فقدان روابط و علايق مرتبط با سن
معمولا در نوجواني فعاليت هاي فرد بيشتر مي شود و دوست دارد سرگرمي ها و موضوعات جديدي را تجربه كند و بيشتر به سمت فعاليت هاي جديد مي رود.

البته نوجوانان از لحاظ شدت علاقه با يكديگر تفاوت داد و وجود علاقه در اين سن لازم مي باشد و اگر علاقه اي وجود نداشته باشد ممكن است براي اين سن نگران كننده باشد.

در اين نوجوانان بيشتر دوست دارند به ديگران ياري رسانند به همين دليل روابط پخته تري با اعضاي دورتر خانواده مانند پدربزرگ و مادربزرگ تشكيل مي دهند و سعي مي كنند به آن ها ياري و كمك برسانند، نوجوانان با اين كارها علاقه و روابط خود را گسترش مي دهند.

اگر نوجوان در اين سن به سمت بازي هاي كامپيوتري و موبايلي برود و مشغول بازي با تلويزيون و كامپيوتر شود به خاطر فشار رواني مي باشد كه در او به وجود آمده است و اگر عملكرد تحصيلي نوجوان خوب باشد باز هم بايد مراقب سلامت روان او باشيد و از او غافل نشويد.

معمولا در نوجوانان شكل گرفتن علايق متفاوت است و در بعضي از آن ها ممكن است زود و در بعضي ديرتر شكل بگيرد نكته اي كه بايد به آن توجه شود اين است كه آيا در نوجوان تغييراتي به وجود آمده است يا خير.

اگر نوجوان هيچ تغييري نكند و نشانه اي از رشد علايق در او به وجود نيايد در اين هنگام بايد نگران او شويد و والدين بايد از نظر عاطفي فرزندشان را مورد حمايت قرار دهند.

از نظر روانشناسي بايد روابط خانوادگي كار شود و صميميت به وجود آيد تا نوجوان بتواند ارتباط صميمي و راحتي با ديگران داشته باشد.

رفتارهاي مخاطره آميز
نوجوان در اين سن بسيار حساس است و رفتارهاي مخاطره انگيز و پر خطري را از خود نشان مي دهد و در سن نوجواني خطر پذيري يكي از جنبه هاي نوجواني مي باشد.

نوجوان مي تواند بخشي از يك الگوي خطرناك باشد و بايد هر چه سريع تر به اين رفتار نامطلوب فرد رسيدگي شود چون اين رفتار نشان دهنده اضطراب، فشار دروني و مشكل در زمينه خويشتن داري و خود انضباطي مي باشد.

منبع:مركز مشاوره و روانشناسي مشاورانه-علائم نگراني نوجوانان

امتیاز:
بازدید:
[ ۷ فروردين ۱۴۰۰ ] [ ۱۲:۴۰:۲۷ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی