moshaverrkhob
moshaverrkhob

انتخاب دوست در نوجواني، چگونه در انتخاب دوست به نوجوان خود كمك كنيم؟

انتخاب دوست در دوران نوجواني بسيار حساس است و نسبت به ساير سنين اهميت بيشتري دارد زيرا در اين دوران افراد بيش از اندازه تحت تاثير دوستان قرار مي گيرند و بر اساس ويژگي هاي دوستان هويت آن ها شكل مي گيرد و رفتار شان را از دوستان الگو برداري مي كنند.

به همين دليل در اين سن رفتار و كردار دوستان بسيار بر روي فرد تاثير ميگذارد و باعث شكل گيري شخصيت آينده فرد مي شود و تاثيراتي بر روي زندگي فرد به مدت طولاني مي گذارد.

در اين مقاله اهميت انتخاب دوست در دوران نوجواني مورد بررسي قرار مي دهيم و توضيحاتي در مورد آن ارائه مي دهيم و نكات مهمي كه در اين موضوع بايد رعايت شود را مورد توجه قرار مي دهيم.

اهميت انتخاب دوست در نوجواني
در دوران نوجواني فرد به دوستانش اهميت بسياري مي دهد و دوستان حامياني براي فرد به شمار مي آيند و مي توانند به امنيت اجتماعي و رواني فرد كمك بسياري كنند.

در دوران نوجواني انتخاب دوست بسيار اهميت دارد و اين موضوع دلايل خاص خود را دارد كه در زير به چند دليل از آن ها اشاره مي كنيم.

در سن نوجواني وقتي فرد در جمع دوستان حاضر مي شود احساس نياز به تعلق در او ارضا مي شود و در كنار آن ها اعتماد به نفسش افزايش مي يابد.
انتخاب دوست در اين سن بسيار اهميت دارد چون اگر فرد دوست مناسبي را انتخاب كند و دوستانش افراد سالمي براي دوستي باشند مي تواند در زمينه ارتباطات اجتماعي تجربيات مثبتي داشته باشند.
با استفاده از روابط اجتماعي خواهند توانست در كنار بلوغ جسماني ساير بلوغ ها را مانند بلوغ رواني و اجتماعي را تجربه كنند.

نوجوان در فرايند انتخاب دوست با مسائل مختلفي از جمله عقايد، ارزش ها، افكار و نقش هاي مختلفي آشنا مي شود و اين ها باعث مي شوند تا هويت يابي خود را به خوبي انجام دهد و فرد به خوبي خودش را بشناسد و در آينده و شكل گيري شخصيت او در آينده تاثير بسياري خواهد داشت.

منبع:مركز مشاوره و روانشناسي مشاورانه-انتخاب دوست در نوجواني، چگونه در انتخاب دوست به نوجوان خود كمك كنيم؟

امتیاز:
بازدید:
[ ۶ فروردين ۱۴۰۰ ] [ ۱۲:۲۰:۰۴ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی