moshaverrkhob
moshaverrkhob

اثرات مشاجره هاي خانوادگي بر روي فرزندان چيست؟

مشاهده خشونت و كتك كاري والدين براي كودكان بسيار دردناك است، اين اتفاق جزو دردناك ترين مواردي است كه كودك مي تواند تجربه كند.

بر اساس نظر روانشناسان و مشاوران، پدر و مادر تا پنج سالگي بايد از هر گونه بحث و دعوا در مقابل فرزندان خود خودداري كنند.

وقتي اختلافي بين پدر و مادر به وجود مي آيد، بايد با حفظ آرامش و خونسردي نظرات و اعتراض خود را نسبت به يكديگر بيان كنند. تا با صحبت كردن و گفت و گو به طور منطقي به توافق برسند.

در اين صورت كودك شرايط را آرم مي بيند و دچار استرس نخواهد شد. اين كار باعث مي شود تا كودك اين نوع رفتار را از پدر و مادر ياد بگيريد و بياموزد كه در اين شرايط چطور با قضيه برخورد كند

هيچ وقت نظرات يكديگر را به تمسخر نگيريد، بااين كار كودك مي فهمد كه افراد مي توانند نظرهاي مختلفي داشته باشند، اما بايد با احترام و منطق با آن ها برخورد كرد.

مشاجره هاي خانوادگي چه اثري بر كودكان دارد؟
مشاجره هاي خانوادگي و اختلاف ميان والدين، اثرات رواني زيادي بر روي كودك مي گذارد. بخاطر داشته باشيد كه كودك شما همه چيز را به خاطر مي سپارد، بنابراين از تاثير رفتار خود غافل نباشيد.

مهم ترين اثرات رواني مشاجره هاي خانوادگي شامل موارد زير مي باشد:

اختلال در خواب
مشكل در يادگيري و توجه
كاهش انگيزه
تحريك پذيري
اضطراب
ترس
احساس عدم امنيت رواني
اختلال در برقراري ارتباط
افسردگي
بر اساس نظر مشاوران، كودكان نبايد متوجه اختلاف پدر و مادر شوند و تا جايي كه امكان دارد والدين بايد كودكان را دور از اختلافات زناشويي قرار دهند .

اگر كودك متوجه اختلافات شود، شروع به سوال پرسيدن مي كند. در اين حالت بايد به صورت ساده و كلي براي كودكان عامل اختلاف توضيح داده شود و كودك نبايد احساس ناامني و نگراني داشته باشد.

والدين بايد خيال فرزندشان را در مورد حل شدن اختلافات راحت كنند و به هيچ وجه نبايد در مورد اختلاف ها و جروبحث ها با فرزندشان درد و دل كنند.

منبع: مركز مشاوره ستاره ايرانيان-اثرات مشاجره هاي خانوادگي بر روي فرزندان چيست؟

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ ] [ ۰۸:۵۲:۰۴ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی