moshaverrkhob
moshaverrkhob


امروزه روش درماني نوروفيدبك يكي از رايج ترين روش ها براي درمان قطعي افسردگي شناخته شده است و در روش نوروفيدبك بدون عوارض جانبي فرد مبتلا به افسردگي درمان مي شود.

افسردگي يك بيماري رواني است كه سبب ايجاد غم و غصه و از دست رفتن ميل طبيعي و لذت بردن از زندگي خواهد شد. البته اين لذت نبردن و غم اگر به صورت لحظه اي و بر اثر اتفاقي خاص در مقطعي از ندگي باشد افسردگي نمي باشد اما اگر چند هفته يا چند روز پياپي طول بكشد نگران كننده خواهد بود. بيماري افسردگي بر طرز تفكر و رفتار افراد تاثير بسزايي مي گذارد. در كودكان نشانه‌هاي افسردگي شامل، ناراحتي، بيقراري، نگراني و نااميدي باشد. عصبانيت، اظطراب و دوري از اجتماع از علائم شايع بروز افسردگي در نوجوانان است.

تغييرات هورموني به خصوص در دوران نوجواني، تغييرات در انتقال دهنده هاي عصبي مانند سروتونين و نوراپينفرين، عوامل ارثي، حوادث و مشكلات زندگي و آسيب ها و مشكلات دوران كودكي از مهمترين دلايل بروز بيماري افسردگي در افراد مي باشد. افراد افسرده توانايي انجام درست كارهاي روزانه را نداشته و به دليل عدم لذت بردن از زندگي گاهي ممكن است به خودكشي ور رفتارهاي پرخطر ديگري دست بزنند. تغيير در ميزان سروتونين و نور اپي نفرين كه دو انتقال دهنده عصبي مهم در بدن انسان هستند مي توانند سبب ايجاد افسردگي در فرد بشوند. روش نوروفيدبك منجر به تغييرات الگوهاي انتقال دهنده هاي عصبي و امواج مغزي در افراد افسرده خواهد شد. نوروفيدبك ساز و كار اصلي كه مغز به آن وسيله برانگيختگي فيزيولوژيك را كنترل مي‌كند تحت كنترل درآورده و مكانيزم برانگيختگي را طبيعي مي‌سازد. اين روش صرفنظر از علت افسردگي اثربخش است. در طي درمان با نوروفيدبك مراجعه كننده ممكن است متوجه شود كه لازم است استفاده از داروهاي ضدافسردگي يا محرك را كاهش دهد كه به هر حال بايد از نظر دوز دارو در طي درمان تحت نظر متخصص باشد.

منبع:سامانه پرسش و پاسخ مشاور

درمان وسواس

نوروفيدبك و وسواس
نوروفيدبك نقش بسزايي در كاهش و درمان وسواس دارد. اختلال وسواس در زمره اختلالات مربوط به اضطراب است كه در دسته اضطراب هاي مزمن قرار مي گيرد. بيماري وسواس فرد را درگير يك سري از مشغله هاي ذهني و عملي مي كند. در نتيجه موجبات از بين رفتن انعطاف و […]

منبع: مركز مشاوره ستاره ايرانيان-افسردگي و نوروفيدبك

امتیاز:
بازدید:
[ ۲ اسفند ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۴۰:۰۸ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی