moshaverrkhob
moshaverrkhob

دعوا بخشي از ارتباط است. اين به اين علت است كه دو فرد كاملا يكسان نيستند، شما ديدگاه يكساني نسبت به جهان نخواهيد داشت. به همين دليل است كه ما زوج هاي متفاوت زيادي ميبينيم و بر همين اساس هم تكنيك هاي مشاوره ازدواج متفاوتي وجود دارند.

مشاوره زوج ها، در صورتي كه دعواي بين زوجين به يك تهديد جدي براي رابطه تبديل مي شود، ابزار مهمي است. وجود دعواهاي گهگاه احتمالا در رابطه بلامانع است اما اگر اين دعوا كم كم به كل زمان رابطه تسري پيدا مي كنند، اين منبعي از استرس و ناخوشايندي خواهد بود.

اينكه در رابطه هميشه از دعوا پرهيز شود ، تقريبا غير ممكن است چرا كه دو فرد دقيقا مثل هم نيستند، بنابراين يادگيري اين كه چگونه با اين دعواها بايد مواجهه كرد، بخش جدايي ناپذير از يك رابطه سالم است.

ارتباطات عملكردي منجر به درك بهتري بين شما و فرد مقابلتان است و ادراك اين نكته ي كليدي براي رابطه و پيوند موفق لازم است. معرفي گونه هاي مختلف از مشاوره و درمان به شما كمك مي كند تا بدانيد كدام نوع از مشاوره ازدواج براي شما بهتر است.

۱٫ روش گاتمن

روش مشاوره زوجين گاتمن سابقه اي بيش از سه دهه پژوهش و تمرين در مجموعه هاي كلينيكي با بيش از ۳ هزار زوج مورد بررسي دارد. روش گاتمن از تكنيك هاي مشاوره زوجين براي افزايش احساس، نزديكي و احترام استفاده مي كند. اين تكنيك ها به شما كمك مي كنند تا زماني كه حس مي كنيد در يك تگنا قرار گرفته ايد، دعوا و مشاجره را حل كنيد.

شما و فرد مقابلتان ياد مي گيريد تا همديگر را درك كرده و بفهميد و در مورد مسائل و مشكلات با آرامش به بحث بپردازيد. روش گاتمن در مشاوره زوج ها، نشان مي دهد كه چگونه نقشه هاي عشق را بسازيد كه به شما كمك مي كند تا با به نقشه درآوردن نگراني ها، استرس ها، تفريحات، اميدها و تاريخچه ي او، در مورد دنياي روانشناختي فرد مقابلتان ياد بگيريد.

علاقه و تحسين با توصيف احترام و تقدير از همديگر تقويت مي شود. اين روشي از مشاوره زوجين است كه به شما اجازه مي دهد تا نيازهاي خود را بيان كنيد و بر مديريت دعوا بيش از حل دعوا تاكيد دارد. شما و فرد مقابلتان ياد مي گيريد كه صادقانه در مورد انگيزه ها و اعتقاداتتان صحبت كنبد.

صداقت و تعهد در يك رابطه بلند مدت و مادام العمر در اين شيوه تقويت مي شوند.

9 تكنيك برتر در مشاوره ازدواج بر اساس جديدترين روشهاي روانشناسي

۲٫ روايت درماني

يكي از تكنيك هاي مشاوره زوجين، روايت درماني است، كه به دنبال جدا كردن مساله از فرد با استخراج مسائل مد نظر است.

درمانگر از شما خواهد خواست كه مسائل و مشكلات خود را بصورت روايي تعريف كنيد و سپس به شما كمك خواهد كرد كه بخش هاي منفي از داستان را بازنويسي كنيد.

با مشخص شدن مساله اي كه خود فرد تشخيص نمي دهد اما چيزي است كه فرد با آن درگير مي باشد، شما ديد جديدي به موقعيت خود خواهيد داشت. روايت درماني به شما كمك مي كند تا به مساله از زواياي مختلف نگاه كنيد:

زاويه فرهنگي،

سياسي و اجتماعي.با بيان مسائل منفي در يك شيوه روايي،شما در داستان زندگي خود نقش پويايي خواهيد داشت.

اين پويايي قابليت تغيير داستان را دارد. روايت درماني به شما كمك مي كند تا گذشته را كشف كرده و بخش هاي منفي را روشن سازيد در حالي كه اگر اين رخ نميداد مخفي باقي مي ماندند. با كشف مفاهيم و رفتارها، شما به بينشي از حقايق دست خواهيد يافت كه شما و فرد مقابلتان را دچار مشكل مي كرده اند.

بدين ترتيب، روش هاي جديدي براي برخورد با مشكلاتتان بخصوص با بازنويسي روايت رابطه تان، پيدا خواهيد كرد.

تست شخصيت شناسي عشق

۳٫ درمان زوجين با محوريت درمان عاطفي | مشاوره ازدواج آنلاين

درمان عاطفي در زوج درماني، براي اولين بار توسط دكتر سوزان جانسون مطرح شد.

اين نوع از مشاوره ازدواج براي اولين بار براي زوج ها بكار رفت اما بعدها ثابت شد كه براي مشاوره خانواده نيز مفيد مي باشد. روش دكتر جانسون در سراسر دنيا در بيمارستان ها، كلينيك ها، مراكز خصوصي و مراكز آموزشي بكار مي رود.

هرچند درمان با محوريت عاطفه در اغلب موارد مفيد است، با اين حال، اگر افسردگي مشكوك ناشي از ناآرامي هاي مربوط به رابطه باشد، بايد به ويژه اين درمان را مدنظر قرار داد. معمولا به عنوان يك رويكرد كوتاه مدت، درمان با محوريت عاطفه سه هدف عمده دارد:

شناخت  پاسخ هاي احساسي مهم را تقويت كرده و گسترش مي دهد.

به دنبال تضمين يك پيوند محكم بين شما و فرد مقابلتان است. درمان در طول تعاملات موقعيت هرشريك جنسي را تغيير مي دهد و تعاملات مفيد و جديدي را در مشاركت شما ايجاد ميكند.

اثبات شده كه در درمان با محوريت عاطفي، در بيش از ۷۰ تا ۷۵ درصد موارد، روابط از وضعيت مساله دار به وضعيت بازيابي رسيده اند.

۴٫ روانشناسي مثبت انديشي در مشاوره ازدواج

روانشناسي مثبت بر احساسات، مهارت هاي فردي و توانايي هاي سازنده تاكيد دارد تا اين مفهوم را تقويت كند كه شادي ناشي از عوامل مختلف مغزي و احساسي است.

روانشناسي مثبت به شما كمك مي كند تا لحظات شاد را به محض اينكه رخ مي دهند تشخيص دهيد نه زماني كه آن لحظات گذشته اند و ديد پس نگرانه داريد.

طي اين نوع از درمان، شما ياد مي گيريد تا بر احساسات مثبت متمركز شويد و در لحظه و حال حاضر زندگي كنيد. بسياري از زوج ها روانشناسي مثبت را مفرح و رهايي بخش مي بينند.

متخصصان معتقدند ادراك شادي را از حادثه اي به حادثه ديگر ديكته مي كند. برخي از افراد احساسات خود را حين بروز تشخيص نمي دهند اما بعد از گذشت زماني از آن حادثه كه منجر به بروز احساس شده است، آن را به وضوح تشخيص مي دهند.

در اين تكنيك از هشدارها استفاده مي شود. درمانگر به مراجعان هشدار مي دهد تا به آنها يادآوري كند كه تجاربي را كه در حال حاضر دارند ركورد كنند. اين تمرين به شما ياد مي دهد تا از لحظاتي كه به تجربه در مي آيند، لذت ببريد.

منبع : مشاوره ازدواج

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۷ دى ۱۳۹۹ ] [ ۰۸:۲۷:۰۳ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی