moshaverrkhob
moshaverrkhob

تا حالا به اين فكر كرده‌ايد كه چرا دختران در سن بلوغ خود دچار افت تحصيلي مي‌شوند؟ و يا دچار استرس‌هاي فراوان و ناآرامي مي‌شوند؟ همان دختران دردانه‌‌ كه كودكي خود را با كلي خوش‌مزه‌گي و نوازش اطرافيان پشت سرگذاشته‌اند، دختراني كه هميشه آغوش‌شان براي كادو‌هاي قشنگ باز بود و لبخند رضايت بر لبان خود داشته‌اند.

خلاصه هر كسي بايد اين دوره كودكي را پشت سر بگذارد و وارد چرخه جديدي از زندگي روحي و رواني خود شود براي دختران همانطور كه دين اسلام هم بر آن تاكيد دارد ورود به سن بلوغ مي‌باشد و روانشناسان هم اعتقاد دارند كه در اين سن بايد مراقب روح و روان آنها باشند زيرا در اين سن آنها ناخواست حساس و آسيب‌پذير مي‌شوند و به شدت دچار استرس و اضطراب هستند و اين هجمه روحي و رواني ناخواسته بر ديگر اشكال زندگي او تاثير مي‌گذارد و او را دچار افت تحصيلي، گوشه‌گير و… مي‌كند، البته اين رفتار با درك اطرافيان و همراهي او در اين سن به مرور كم مي‌شود و به طور كل از بين مي‌رود. همانطور كه مي‌دانيد تغيير در هورمون‌ها باعث فشار‌هاي عصبي و روحي مي‌شود. والدين بايد به اين مسئله واقف باشند كه دخترها در اين شرايط از نظر احساسي خيلي حساس هستند و با كوچكتر لبخند عاشق مي‌شوند، آنها در اين سن از جنس مقابل خود خوششان مي‌آيد. ناخودآگاه به پسرها نگاه مي كنند. والدين بايد توجه داشته باشند كه در اين سن نبايد فرزند خود را كودك فرض كند، فكر و احساس او را ساده بپندارند زيرا او در اين دوران شديدا داراي احساسات شديد به جنس مخالف خود هست بنابراين بايد به او آموخت كه در روابط خود با پسرها سنجيده‌تر رفتار كند و براي او شرايط را هم از نظر شرعي و هم از نظر عرفي كاملا توضيح دهند تا فرزند آنها آگاه شود.

اين حس نسبت به جنس مخالف يك حس سنجيده و آگاهانه نيست زيرا دختران در اين شرايط يك حالت گذار از كودكي به بلوغ جنسي دارند همواره مي‌خواهند همچون گذشته عروسك‌هاي خود را بغل كنند و با او بازي كنند ولي اين بار با عروسكي واقعي و اين بار عروسك‌هاي خود را در پسرها مي‌بينند.

منبع: مركز مشاوره ستاره ايرانيان-عشق در نيمه راه كودكي و بلوغ

امتیاز:
بازدید:
برچسب: افت تحصيلي، بلوغ، عشق،
موضوع:
[ ۸ دى ۱۳۹۹ ] [ ۰۷:۲۴:۰۹ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی