moshaverrkhob
moshaverrkhob

بسياري از افراد در سنين بزرگسالي و نوجواني يا حتي در دوران كودكي در برهه‌اي ازمسير زندگي خود دچار تنش و اضطراب مي شوند اما با رعايت برخي از راهكارهايي مانند خواب خوب و منظم ، رژيم غذايي مناسب و در ميان گذاشتن احساسات و عواطف خود با يك فرد قابل اعتماد و اطمينان مي توان استرس و اضطراب خود را مديريت كرد. به گزارش پايگاه اينترنتي هلث، استرس زماني درشخص بروز مي‌كند كه فشاري بيش از آنچه شخص به آن عادت دارد، بر انسان وارد مي‌شود. يا شرايط استرس زا در زندگي او بيش از حد طو لاني شود و در هنگامي كه انسان دچار استرس مي شود، بدن شروع به ترشح هورمون هايي به نام هورمون هاي آدرنالين و كورتيزول مي كند كه باعث مي شود سرعت تپش قلب را افزايش يابد، تنفس را سريع‌تر كرده و ميزان انرژي بيشتري به انسان مي دهد وماهيچه ها سفت مي شود.برخي از انواع استرس ها كه در زندگي پيش ميايد عادي و حتي مفيد بوده و بدون آن انسان انگيزه اي براي انجام برخي از فعاليت ها در زندگي ندارد، به‌طوري كه برخي از افراد معتقدند كه اين نوع استرس ها براي انسان مفيد است و زندگي بدون آن پوچ و بي معناست. اما اگرزماني استرس بيش از توان جسمي و روحي انسان باشد و استرس فرد بالا باشد وكيفيت زندگي وي را تحت تاثير قرار دهد، استرس بد يا كاهنده خوانده مي شود. اين نوع استرس در فرد سردرد، ناراحتي معده و مشكل در خوابيدن، ايجاد مي كند. همچنين اين نوع استرس مي‌تواند سيستم ايمني بدن را تضعيف كند و سيستم دفاعي بدن شخص را در مبارزه با بيماري ها را براي انسان سخت كند. كه در اين گزارش دستورالعمل هاي علمي براي مقابله با استرس ذكر شده است:

كاهش استرس
كاهش استرس

صرف زماني براي ايجاد احساس آرامش و ريلكسيشن در خود:
يكي از روش هاي مقابله و مهار تنش هاي زندگي و استرس صرف زماني براي آرامش دادن به خود است. اگر هنر ايجاد ارامش را بياموزيد مي توانيد به راحتي لذت زندگي را بچشيد براي اين منظور بايد راهكار هايي را براي آرامش بخشيدن به خود بيابيد. فراگرفتن تمرينات تمركز و آرامش بخش و كنترل ذهن، گوش دادن به موسيقي هاي آرامش بخش و ملايم و دوش گرفتن از اخر شب قبل از خواب يك فنجان بنوشيد جمله كارهايي است كه به انسان آرامش مي دهد.

منبع: مركز مشاوره ستاره ايرانيان-راهكارهايي براي مهار يا كنترل استرس

امتیاز:
بازدید:
برچسب: كنترل استرس، استرس، مهار استرس،
موضوع:
[ ۶ دى ۱۳۹۹ ] [ ۰۸:۱۸:۲۷ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی