moshaverrkhob
moshaverrkhob

در تربيت فرزندان، توجه به مسائل و نيازهاي روحي و رواني آنها اهميت ويژه‌اي دارد. بسيار مهم است كه فرزندان گرفتار عقده‌هاي رواني نباشند تا توانايي دفاعي بدني بيشتري پيدا كنند و كمتر بيمار شوند. بي‌توجهي والدين به كودك باعث مي‌شود كه كودك احساس كمبود شخصيت كند. پدر و مادرش فقط به تغذيه‌اش توجه دارند و به شخصيت او احترامي نمي‌گذارند و از اين جهت كمبود شخصيتي خود را در لجبازي و نافرماني و مجادله ابراز مي‌دارد. بنابراين والدين بايد علاج قبل از وقوع را درباره كودكانشان منظور دارند و شخصيتشان را پايه‌ريزي نمايند.

در قرآن كريم آمده: «فرزندانتان را در خردسالي به آداب (خوب و پسنديده) تشويق و ترغيب كنيد.»

از طرفي برخي از والدين فكر مي‌كنند كه كودكان دچار استرس (دلهره و اضطراب) و ناراحتي‌هاي رواني نمي‌شوند و از هيجان و ناراحتي‌هايي كه در درون طفل وجود دارد، غافل هستند.

گاهي مادر ناآگاه براي نظافت اتاق كودك چوب كبريت‌ها و لوازم بازي‌اش را به هم مي‌ريزد و ساختمان‌هايش را خراب مي‌كند. از هيجان و ناراحتي‌هايي كه در درون طفل ايجاد مي‌كند، غافل است. همه اين موارد و مثال‌هاي ديگر، مونه دچار شدن كودكان به استرس و نابسماني رواني است. بنابراين اگر والدين وظيفه خود را فقط در رفع نيازهاي مادي فرزندان خود بدانند و به نيازهاي عاطفي و رواني كودكشان آشنا باشند و در پاسخگويي به اين نيازها تلاش كنند، روح و روان كودكان هرگز دچار آسيب نخواهد شد.

بحران‌هاي رواني در دوره كودكي

مشكلات خانوادگي

اختلافات خانوادگي تاثير عميقي در كودك مي‌گذارد. اگر گفت‌وگوها به حل مشكل ختم شود و تكراري و خسته‌كننده و شديد نباشد، باعث يادگيري طفل و به‌كارگيري گفت‌وگو براي حل اختلاف مي‌شود، اما از طرفي درگيري‌هاي هر روزه، بي‌احترامي‌ها و توهين‌هاي افراد خانواده به يكديگر باعث آزردگي روحي كودك خواهد شد. زيرا دعواهاي خانوادگي سال‌ها در ذهن او باقي مانده و حتي ممكن است بر زندگي و آينده او تاثير منفي بگذارد. كودك پدر و مادر را سرمشق قرار مي‌دهد و در آينده با همسرش برخورد درستي نخواهد داشت.

از مسائل ديگري كه باعث ايجاد نگراني در كودكان مي‌شود، حرف زدن از مشكلات شديد خانواده مانند بدهكاري‌ها است، كه در صورت تكرار و رفتار و گفتار نامناسب اعضاي خانواده به وجود مي‌آيد. بهتر است بزرگ‌ترها هميشه از چگونگي حل مشكلات و راه‌هاي اميدوارانه حرف بزنند و كودك را به زندگي و آينده اميدوار كنند. گاهي نيز بدگويي از افراد فاميل، روح ظريف و حساس كودك را آزرده و او را نسبت به ديگران بدبين مي‌سازد. با محبت و گذشت نسبت به ديگران مطمئنا كودك آموزش ديده و در آينده موفق‌تر خواهد شد.

منبع: مركز مشاوره ستاره ايرانيان-پيشگيري از بيماري‌هاي رواني كودكان

امتیاز:
بازدید:
[ ۱ آذر ۱۳۹۹ ] [ ۰۱:۵۷:۴۴ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی