moshaverrkhob
moshaverrkhob

بي‌ترديد همه كودكان داراي صفات همسان نيستند و تفاوت‌هاي بسياري در خلاقيت، استعداد، اخلاق، صفات ظاهري و… دارند. به طور معمول خانواده‌ها به كودكي كه شيرين زبان‌تر است، مهرباني فزون‌تري انجام مي‌دهند. توجه داشته باشيد كه وقتي به كودكي، در حضور كودك ديگر بيشتر توجه مي‌كنيد، يا او را نسبت به ديگري بيشتر در آغوش مي‌گيريد و يا يكي را نسبت به ديگري بيشتر مورد نوازش قرار مي‌دهيد، ديگري نيز سعي مي‌كند خود را به شما نزديك ند و از آن كودك ديگر متنفر شود و در نتيجه كودك، خود را حقير مي‌بيند و احساس كمبود شخصيت مي‌نمايد و در صدد تحقير و تخريب فردي كه بيشتر مورد توجه است بر مي‌آ‌يد.

در جايي كه كودكان به حد درك و فهم رسيده‌اند و مي‌توانند علل تشويق‌ها و تنبيه‌ها را درك كنند، ديگر نبايد در محبت از هر جهت تساوي برقرار كرد، زيرا در اين صورت كودك وظيفه‌شناس و درست‌كار، دلسرد مي‌شود و كودك بي‌انضباط و بي‌تلاش نيز به راه خود ادامه مي‌دهد. پدران و مادران بايد ملاك‌ها و معيارهاي ارزش‌گذاري را براي كودكان داراي فهم، تبيين نمايند. بدين ترتيب، كودكان مي‌فهمند كه اگر مي‌خواهند داراي ارزش و اعتبار بيشتري شوند، بايد در راه رسيدن به اين كمالات كوشش و تلاش نمايند.

البته دستور پيشوايان معصوم به عدالت بين فرزندان به اين معنا نيست كه با فرزندان شايسته و كوشا و فرزندان بي‌نظم و بي‌تلاش يكسان رفتار كنيم، بلكه اين احاديث در جايي كه كودكان در سنين ابتدايي رشد هستند يا تبعيض، دليل معنوي و كمالي ندارد و يا برتري، كسبي و اكتسابي نيست، تاكيد بر عدالت مي‌كنند. پس امتياز دادن به كودكان بايد بر اساس لياقت آنان و تلاششان براي رسيدن به كمالات و خوبي‌ها باشد تا همه كودكان خانواده داراي اهداف عالي و بلند گردند و خوي را در مسير كمال و معنويت و ملاك‌هاي ارزشمند قرار دهند و بدانند كه اعمال و رفتارشان سبب تفاوت و تشويق از سوي والدين است و تفاوتي ميان پسران دختران نيست.

منبع: مركز مشاوره ستاره ايرانيان-در بين كودكان خود عدالت را رعايت كنيد

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۸ آبان ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۵۱:۰۷ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی