moshaverrkhob
moshaverrkhob

تلويزيون يكي از وسايل مدرن است كه در اثر پيشرفت صنعت به وجود آمده است و با تمام منافعي كه دارد، زيان‌هايي نيز با خود به همراه مي‌آورد. كودكان همچون بزرگسالان مايلند تلويزيون تماشا كنند و گاهي نيز آن را بر مطالعه كتاب‌هاي سودمند و ديني و بحث و گفت‌وگو و… ترجيح مي‌دهند. والدين از اين واقعيت كه تلويزيون اطفالشان را سرگرم مي‌نمايد، خوشحال مي‌شوند، اما درباره صدمه‌هاي احتمالي كه بر چشم و مغز كودكانشان وارد مي‌سازند، نگرانند.

كودكاني هستند كه بيشتر وقت خود را صرف تماشاي تلويزيون مي‌كنند، مي‌توان گفت آنها به تلويزيون معتاد شده‌اند. تماشاي زياد تلويزيون عوارضي مثل خستگي، سردرد، كم‌خوابي، استفراغ و… دارد. برخي والدين معتقدند كه تلويزيون مانند داروست و مقدار معيني دارد و بايد درست مصرف گردد و به همين منظور به كودك اجازه داده مي‌شود كه در وقتي معين، برنامه‌اي خاص را ببيند.

وقتي در تلويزيون در يك فيلم سينمايي كه به نمايش درمي‌آيد خشونت ظاهر شود بدون شك افكار، احساسات، عواطف و رفتار كودكي كه شاهد اين‌گونه صحنه‌هاي خشن است، تحت تاثير قرار مي‌گيرد و سيستم انگيزشي او را تحريك مي‌كند. خشونتي كه به صورت تصويري ارائه شود، احتمال خشونت و رفتارهاي ناشي از ترس و وحشت را در كودكان كم‌سن و سال و به‌خصوص پسران، چند برابر افزايش مي‌دهد. اين نوع صحنه‌هاي خشن احتمال جرم و جنايت را در افراد افزايش مي‌دهد.

البته بعضي كودكان بيشتر از بقيه از نظر فكري درگير اين نوع فيلم‌ها مي‌شوند. جنسيت هم در اين مورد اهميت دارد. يعني پسرها بيشتر از دخترها تحت تاثير قرار مي‌گيرند. مواجهه با صحنه‌هاي خشونت در تلويزيون، فعاليت مغز را در كودكان تحت تاثير قرار مي‌دهد و اين تاثير حتي در كودكاني كه در گذشته رفتار خشونت‌آميز نداشته‌اند نيز ديده مي‌شود. فرزندان دوست دارند ساعت‌ها پاي تماشاي تلويزيون، ويدئو و فيلم بنشينند! آنها با اين كار احساس شادي و رضايت مي‌كنند، اما اين رضايت با مشكلاتي همراه است. اگر آنها را به حال خود رها كنند، از تاثيرات بد ذهني و رواني اين مسائل در امان خواهند بود. استفاده بيش از حد از وسايل با چاقي و بي‌تحركي كودكان همراه است و عواقب جسمي بدي به دنبال خواهد داشت. همچنين ارتباط آنها را با پدرها و مادرها كمتر مي‌كند. در نتيجه كودكان فرصت ندارند در مورد مسائل خود با والدين صحبت كنند و به تدريج ارتباطات كمرنگ‌تر مي‌شود و فاصله‌ها بيشتر و بيشتر مي‌شود.

منبع: مركز مشاوره ستاره ايرانيان-نقش تلويزيون در تربيت كودكان

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۷ آبان ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۰۵:۴۰ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی