moshaverrkhob
moshaverrkhob

يكي از صفات ناشايست و خطر آفرين در زندگي مشترك، داشتن نگاه بدبينانه به شريك زندگي است. چنين نگاهي به عنوان آفتي بزرگ همانند موريانه بر ذهن شخص تاثير مي گذارد و رفته رفته او را از درون نابود مي كند.

 

علائم بدبيني و بدگماني

الف) نداشتن آرامش روح و روان

فرد بدبين در واقع به نوعي از ناهنچاري دچار شده كه در تضاد پيوسته با آرامش رواني اوست. انسان بدبين با خيال بافيي ها و تصورات پوچ آن قدر افكار منفي در ذهن خويش پرورش مي دهد تا بالاخره خود را تحت فشار روحي و رواني مي بيند. چنين كسي در صدد رسيدن به باور به خائن بودن كساني است كه اصلا درباره ي او خيانتي انجام نداده اند.

در نتيجه چنين افرادي در نهان ذهن خود پيوسته با پديده اي تلخ به ناخم اضطراب دست و پنچه نرم مي كنند. امروزه درصد قابل توجهي از مراجعين به اتاق مشاوره را زنان مرداني تشكيل مي دهند كه به چنين صفت مخربي دچار شده اند و برخي از آنها با رشد روز افزون تخيلات منفي، در آستانه ي بيماري رواني قرار دارند.

ب) منزوي بودن (معاشرت گريزي)

يكي از علائم بدبيني، گريزان شدن از حضور در جامعه و جلسات دوستانه و فاميلي است. از آنجا كه شخص بدگمان پيوسته در صدد پيدا كردن سرنخ هاي سوءظن به ديگران است، رفته رفته با اين عملكرد منفي، بدبيني خود را به افراد بيشتري توسعه مي دهد تا جايي كه اكثريت افراد جنس مخالف يا صنف مورد اتهام خويش را داخل دايره ي بدگماني خود مي بيند. در چنين شرايطي شخص بدبين از همه بيزار و متنفر مي شوود و احساس تمايل به حاضر شدن در جمع را از دست مي دهد.

پ) بي اعتمادي

شخص مبتلا به بدگماني، اعتماد خود را به اطرافيان از دست مي دهد و پيوسته درصدد پيدا كردن روزنه اي براي تصديق افكار منفي خود برمي آيد. هنگامي كه چنين حالت تلخي به فضاي خانواده و روحيۀ ي همسر سرايت مي كند، بازتاب هاي به مراتب بدتر و سنگين تري به بار مي آورد؛ به عنوان نمونه از آنجا كه همسر يك انسان بدبين، پيوسته خود را در معرض يك نگاه بي اعتماد و شكاك مي بيند دچار پيامدها و آسيب هاي جدي مي شود كه با هم برخي از اين آسيب ها را به اختصار مرور نكنيم.

دلسردي
كانون گرم اوليه ي زندگي مشترك پايه هاي مستحكمي دارد كه در قيد محبت زن و شوهر به يكديگر است. در شرايطي كه يكي از طرفين به ديگري اعتماد نداشته باشد در واقع يكي از اصلي ترين پايه هاي محبت فرو مي پاشد و باعث دلسردي افراد به زندگي مي شود. روشن است كه وقتي هر يك از طرفين خود را در معرض بي اعتمادي و سوءظن ديگري ببيند توان خود را در ارائه ي محبت و برقراري ارتباط گرم با همسر از دست مي دهد و رفته رفته نسبت به او بي تفاوت مي شود.

منبع: مركز مشاوره ستاره ايرانيان-بدبيني و بدگماني بين همسران

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۶ آبان ۱۳۹۹ ] [ ۰۷:۱۵:۲۰ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی