moshaverrkhob
moshaverrkhob

10نكته كه مي توانيم به بچه ها بياموزيم تا عاشق ورزش شوند
هر روزه خبرهايي در مورد چاق تر شدن بچه ها به گوشمان مي رسد. تماشاي بيش از حد تلويزيون يا بازي هاي كامپيوتري، يك رژيم غذايي فست فودي و كم بودن زمان لذت بردن از خارج از منزل، نخستين مقصرها هستند.

اما بچه ها ورزش را دوست دارند؛ شما بايد آنها را از جاي خود بلند كنيد و در راه درستي قرار دهيد. 10 راهنمايي زير به شما كمك مي كند تا اين كار را انجام دهيد.

وقتي شام خود را مي خوريد، آسان است كه براي خود لم دهيد. اما چرا به جاي ان از خانه خارج نشويد؟

بهار و تابستان، زمان خوبي براي پياده روي با هم به عنوان يك خانواده و يا دوچرخه سواري است. توپي را به پارك ببريد و بازي كنيد.

براي مطالعه بيشتر در زمينه ورزش كودكان:

ميزان درست ورزش كردن كودكان

تاثيرات ورزش بر روي مغز كودكان

اگر شما و بچه هايتان به انجام اين كار عادت نداشته ايد، فقط با يك ست آن را شروع كنيد. سپس هفته بعد، سعي كنيد بگوييد، “هي، آن شب سرگرم كننده اي بود! اجازه دهيد اين كار را دوباره انجام دهيم. آن راحت و دلپذير نگه داريد.

شما فقط بايد آنها را يك بار براي اين كه به بيرون رفتن عادت كنند، به خارج از خانه ببريد. هنگامي كه اين كار شما يك بار در هفته انجام مي شود، مي توانيد وقت هاي اضافي را خود را نيز به آن اختصاص دهيد.

يك ساعت ورزش در روز، چربي ها را از بين مي برد.
تحقيقات نشان مي دهد كه كودكان بايد حداقل يك ساعت در روز براي حفظ سلامتي فعال ياشند. اما معني فعال چيست؟ فعاليت هاي سالم آن هايي است كه:

. ضربان قلب را افزايش دهد (دويدن، پريدن و پياده روي سريع گزينه هاي خوبي است)

. عضلات را به كار بيندازد (بلند كردن وزنه، هل دادن، چرخش و بالا رفتن، اين كار را انجام دهند)

. از كل بدن استفاده كند (طناب زدن، شنا، رقص، و اسكيت خوب هستند)

شما در ابتدا نبايد كودكان خود را براي يك ساعت متوالي به فعاليت وادار كنيد. 10 يا 20 دقيقه همه چيزي است كه آن ها به آن نياز دارند. به عنوان مثال، قدم زدن و يا دويدن با سگ در صبح، يك فوتبال بعد از مدرسه و انجام كارهايي در فضاي باز قبل از خواب، به زودي به عادات آن ها افزوده خواهند شد.كودكان امروزه تكنولوژي را درك مي كنند و آن را دوست دارند. شمارشگر گام (گام شمار نيز ناميده مي شود) يك راه خوب براي به ورزش متمايل كردن بچه هايي است كه از لحاظ تكنولوژيكي باهوش هستند.اگر يكي را براي همه بچه هاي خود و همچنين براي خودتان تهيه كنيد، رقابت ملايمي را تشويق كنيد تا ببينيد كه چه كسي مي تواند قدم هاي بيشتري را برداشته و به آنها انگيزه دهيد.بچه ها چالش ها، نمرات و جوايز را دوست دارند.نياز به سرمايه گذاري در بسياري از تجهيزات گران قيمت نيست، اما خرج چند دلار براي يك طناب پرشي، اسكيت، يك توپ فوتبال و حتي يك ترامپلاين كوچك سرمايه گذاري ارزشمندي است. شما مي توانيد چيزهاي ارزان قيمت را از فروشگاه محلي و فروشگاه هاي اقتصادي خريداري كنيد. چشمان خود را براي هر نوع فعاليت جديدي باز كنيد و يك انبار مرموز از آن ها ايجاد كنيد.هنگامي كه بچه ها شكايت مي كنند كه خسته شده اند، شما مي توانيد يك وسيله جديد را معرفي كنيد و دوباره آن ها را فعال كنيد.

بچه ها از تازگي لذت مي برند. آنها براي نگه داشتن علاقه خود به چيزها نياز به تحريكي مداوم دارند.به اين فكر كنيد كه آنها را به سفرهاي مختصري ببريد. شما مجبور نيستيد در پارك ملي يوسميتي پياده روي كنيد. شما مي توانيد با اتوبوس يا دوچرخه آن ها را به يك پارك كه قبلا هرگز آن را نديده اند ببريد.آنها را به استخر عمومي ببريد. در روزهاي باراني، كوهنوردي را بررسي كنيد، و يا اگر بچه هاي شما جوان هستند، مراكز بازي يك انتخاب عالي هستند.در آب و هواي خوب، يك پيك نيك و يا اسباب كباب به پارك يا ساحل ببريد. به آن ها اجازه دهيد كه دوستانشان را دعوت كنند. بازي فريزبي و يا يك جستجوي گنج را آماده كنيد.نكته جالب در مورد در نظر گرفتن اين كارها، جنبه هاي اجتماعي و اعتماد سازي است كه بچه ها از آن بهره مند خواهد شد، جداي از ورزشي كه آن ها انجام مي دهند.به اين فكر كنيد كه بچه هاي خود را در كلاس هنرهاي رزمي، ورزشي يا امور داوطلبانه در طرح حيات وحش ثبت نام كنيد. كتابخانه اطلاعات زيادي در مورد امكانات منطقه شما در اختيارتان قرار خواهد داد. يك جستجوي سريع در اينترنت چندين گزينه را ايجاد خواهد كرد.ايده خوبي است كه بچه هايتان را در انتخاب كلاس ها درگير كنيد و اجازه دهيد قبل از اينكه ثبت نام شوند، آن كلاس ها را امتحان كنند.اغلب كلاس ها جلسات رايگان “امتحاني” را قبل از اينكه پولي بدهيد، به شما ارائه مي دهند. هنگامي كه بچه هاي شما يك كلاس را كه از آن لذت مي برند پيدا كردند، بدون اينكه متوجه شوند، ورزش مي كنند، دوستان جديدي پيدا مي كنند و پيشرفت مي كنند.

كنسول بازي را ناديده نگيريد
بازي هاي زيادي براي افزايش فعاليت كودكان شما وجود دارد. آن ها مي توانند براي كل خانواده سرگرم كننده باشند. سيستم هايي مانند Wii و Kinect بازي هاي داراي سنسور حركت براي تناسب اندام، ورزش، و رقص دارند. شما مي توانيد آن ها را از فروشگاه بازي محلي خود اجاره كنيد.نياز به گفتن اين موضوع به بچه ها نيست كه در واقع داريد آنها را درگير ورزش مي كنيد. اگر آن ها هنوز كوچك هستند، فقط بازي ها را بخريد و خودتان بازي كنيد. از بازي كردن خودتان لذت ببريد و به احتمال زياد در آن ها نيز اين حس به وجود خواهد آمد. آيا برف مي بارد؟ بيرون برويد و آدم برفي بسازيد يا اسكي سواري كنيد. آيا پاييز است؟ برگ ها را دنبال كنيد، آن ها را لگد كنيد و آنها را به سمت يكديگر پرتاب كنيد. آيا باران مي بارد؟ چكمه هاي باراني خود را برداريد و از روي چاله هاي پر آب بپريد. يك بازي قايم موشك، يا تعقيب ساده، هميشه سرگرم كننده است. كودكان فردي همانند ديگران هستند. يك كودك ممكن است شناي تك نفره را دوست داشته باشد، در حالي كه ديگري تنها به كار تيمي تمايل دارد. اگر ورزش را به بچه هاي بزرگتر پيشنهاد مي كنيد، وقت صرف كنيد و صبور باشيد. كارهاي جديدي براي انجام دادن پيشنهاد كنيد، طيف وسيعي از گزينه ها را ارايه كنيد، و به هر گونه اعتراضي كه آن ها دارند گوش فرادهيد. كليد اين نيست كه وقتي آن ها چيزي را انجام ندادند به آن ها نق بزنيد. وقتي كه فعاليت هايي را انجام مي دهند آن ها را تشويق كنيد و خوشحالي و تأييد خود را بيان كنيد.اين امر مي تواند زمان و استقامت زيادي بطلبد، اما شما نهايتا مي توانيد آن را به سرانجام برسانيد و به كودك خود در پيدا كردن فعاليت مورد علاقه اش كمك كنيد.

منبع : كودك و نوجوان-چگونه كودكان عاشق ورزش شوند

امتیاز:
بازدید:
[ ۱ تير ۱۳۹۹ ] [ ۱۰:۳۷:۴۴ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی