moshaverrkhob
moshaverrkhob

6روش براي اينكه بچه هاي شما در مورد مدرسه هيجان زده نگه داشته شوند.
اين يك واقعيت است: بچه هايي كه در مورد يادگيري هيجان زده مي شوند، در مدرسه و در زندگي بهتر عمل مي كنند. يكي از بهترين هدايايي كه ما مي توانيم به بچه هايمان دهيم، اين است كه آن ها را در مورد همه ي آنچه كه مدرسه ارائه مي دهد، مشتاق كنيم.

به ياد داشته باشيد: هر كودك براي يادگيري متولد مي شود. در مورد همه چيزهايي كه نوزاد در چند سال اول مي آموزد فكر كنيد:

چگونه نيازهاي آدم بزرگ ها را برآورده كند؛ چگونه راه رفتن و صحبت كردن، لبخند زدن و اخم كردن؛ خواب شب و بازي در طول روز را انجام دهد. چگونه دست بزند و بازي كند، خود را تغذيه كند، و هر دو اين ها را با ديگران انجام دهد. زماني كه كودك 4 يا 5 ساله باشد، بيشتر آنها رنگ ها و اعداد را مي دانند، اينكه چگونه سه چرخه سواري كند و چگونه اسباب بازي هاي پيچيده را دستكاري كند و با افراد به همان اندازه پيچيده سروكله بزند. اگر بيش از يك زبان در خانه استفاده شود، كودكان زير 10 سال مي توانند ياد بگيرند كه همه آنها را مانند زبان مادري صحبت كنند.

براي يك كودك، هر روز تعداد زيادي از چيزهاي جديد پر مي شود و او از آن ها ياد مي گيرد. چه تنها باشد و چه با او بد رفتار شود، هر روز او با يادگيري پر شده است. هر روز او با شادي در مورد موفقيت هاي جديد طي مي شود. كودك كوچكي كه مصمم است در مورد كاري موفق شود را ببينيد و برايتان درسي است كه تسليم نشويد. ما والدين نياز نيست به بچه ها ياد دهيم كه عاشق يادگرفتن شوند. ما فقط بايد مطمئن شويم كه عشق به يادگيري در آن ها له نشود.

چگونه عشق به يادگيري را زنده نگه داريم:

خودتان را دوست داشته باشيد: همانند چيزهاي ديگر، عشق به يادگيري نيز چيزي است كه بچه هاي ما با هوايي كه در خانه نفس مي كشند، آن را ياد مي گيرند. اگر دوست داريد چيزهاي جديد ياد بگيريد، اگر دوست داريد مشكلات را حل كنيد، اگر دوست داريد مهارت هاي خود را تمرين كنيد تا زماني كه در آن حرفه اي شويد، بچه هاي شما نيز همانطور خواهند بود.
شور و شوق شما براي گسترش دانش خود و مواجه با چالش ها مسري است. در مورد اكتشافات جديد مشتاق باشيد. وقتي كه چيزي را كه دشوار است انجام مي دهيد، داستانهايي را در مورد آن به اشتراك بگذاريد. اجازه دهيد بچه هاي شما تلاش هاي تان براي تعمير يا ايجاد چيزي و احساس رضايت شما هنگام دستيابي به آن را ببينند.

زماني را با بچه هاي خود صرف كشف چيزهاي جديد كنيد: بچه ها به طور طبيعي كنجكاو هستند. اين كنجكاوي را از طريق كنجكاوي خودتان پرورش دهيد. در مورد چگونگي كارها با صداي بلند صحبت كنيد. سوالات بچه ها را به طور جدي در نظر بگيريد.
سوالات خود را با گرفتن اطلاعات از اينترنت و جستجوي آن در كتاب ها پاسخ دهيد. برنامه هاي طبيعت و علم را با هم ببينيد و درباره آنچه كه از آن ها آموخته ايد صحبت كنيد.

آزمايش هاي ساده در خانه انجام دهيد. اينترنت پر از پروژه هاي سرگرم كننده و تعجب آور خانگي است كه همه چيز را از چگونگي كار كردن آتشفشان تا چگونگي يادگيري شيمي از طريق پخت و پز نشان مي دهد. يك يا دو ساعت ايجاد چيزها و مطالعه در كنار هم در آخر هفته ها، لذت بردن از يادگيري را زنده نگه مي دارد.

 

منبع : كودك و نوجوان-ايجاد اشتياق در بچه ها براي مدرسه رفتن

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ ] [ ۰۴:۳۲:۴۴ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی