moshaverrkhob
moshaverrkhob

نوجوانان يك پاسخ به سوال هميشگي ” من كي هستم؟ ” را خواستارند كه بخشي از پاسخ در بعد جنسي آنها نهفته است. سال هاي نوجواني مي تواند يك زمان پر از مشكل باشد. هورمون ها، فشارهاي فرهنگي و رقابتي و ترس از متفاوت بودن مي تواند دليل سوال بسياري از نوجوانان در بسياري از زمينه ها از جمله تمايل جنسي و هويت جنسيتي باشد.

تمايل جنسي ، چگونگي مجذوب شدن جنسي و عاشقانه شما به افراد ديگر، به همجنس، جنس مخالف ، و يا به هر دو جنس مي باشد كه اين جاذبه به طور معمول از سالهاي قبل نوجواني شروع مي شود.

هويت جنسي متفاوت است و حس دروني، زن و مرد بودنتان را مشخص مي كند.

در طي سالهاي نوجواني، فشارهاي هم جنس رايج است. برخي از نوجوانان ممكن است از نظر جنسي تجربه اي داشته باشند. اما اين تجارب اوليه هميشه به اين معنا نيست كه نوجوان در بزرگسالي همجنس باز و يا دو جنسي خواهد شد. هرچند براي برخي از نوجوانان همان جاذبه ي جنسي محو نمي شود و قويتر مي شود.

مطالب مرتبط:

اختلال هويت جنسي

نگراني در مورد رفتارهاي جنسي نوجوان

فوايد آموزش جنسي به كودك و نوجوان

هويت جنسيتي برخي از افراد با فيزيكشان مطابقتي ندارد. جسمشان مرد يا زن است، اما در حقيقت از درون احساس جنس مخالف را دارند. افرادي كه اين احساس را دارند اغلب از خود به عنوان “دگرجنسي (فراجنسي) ” ياد مي كنند.

كودكان هويت جنسيتي خود را زودتر شكل مي دهند. بسياري از كودكان در سه سالگي به شدت معتقد به دختر يا پسر بودنشان هستند.

حس كردن تفاوت ها ممكن است در اوايل زندگي شروع شود. بسياري از بزرگسالان فراجنسي تفاوت بين جسم و آنچه را كه از درون در سنين جواني و قبل از سال هاي نوجواني خود احساس مي كردند را به خاطر مي آورند. افراد ديگر تا چندين سال بعد هم اين احساس را ندارند.

بسياري از والدين در باور اينكه فرزندشان ممكن است همجنسگرا، لزبين، دو جنسي و يا فراجنسي باشد با سختي مواجه مي شوند. اما اگر شما در حال چالش با اين موضوع باشيد ، اهميت نشان دادن عشق بي قيد و شرط به فرزندتان را به خاطر داشته باشيد.

نوجواناني كه متوجه هم جنسگرايي، لزبيني، دو جنسي و يا فراجنسي بودنشان هستند گاهي اوقات به دليل ترس از واكنش دوستان، خانواده و يا ديگران به مدت طولاني منزوي مي شوند ( تمايل جنسي و هويت جنسيتي خود را پنهان مي كنند.) كه اين امر مي تواند بسيار استرس زا باشد و منجر به افسردگي، اضطراب، و مشكلات ديگر شود.

منبع : كودك و نوجوان-بررسي تمايلات جنسي و هويت جنسي نوجوان شما

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ ] [ ۰۵:۲۸:۴۳ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی